اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : معرفی رمزارز ایاس (EOS)

تاریخ امروز: [wikiwordpress]

معرفی رمزارز ایاس (EOS)

نوسانات اخیر بیت‌کوین و اتریوم بسیاری از معامله‌گران را به فکر سرمایه‌گذاری در آلت کوین هایی مانند ایاس (EOS)، ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC) انداخت. این روزها ارز دیجیتال ایاس (EOS) به عنوان یکی از رقبای اصلی بیت کوین نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها را به خود جلب نموده است.

اگر به تازگی درباره بلاک چین EOS شنیده‌اید و می‌خواهید بیشتر درباره آن بدانید یا اگر با مراجعه به مطالب آموزشی دیگر هنوز نحوه عملکرد ایاس را درک نکرده‌اید، نگران نباشید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم ارز دیجیتال ایاس و چگونگی عملکرد آن را به بیانی ساده برای شما شرح دهیم.

معرفی ارز دیجیتال ایاس (EOS)

بیت شیرز و گرافن پلتفرم های خوبی هستند اما قراردادهای هوشمند را پشتیبانی نمی‌کنند. در شبکه اتریوم‌ به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند اما سرعت انجام تراکنش ها پایین و همچنین کارمزدها بسیار بالا است. در حقیقت شبکه EOS ترکیبی از توانایی بالای بیت شیرز و گرافن و کاربرد قراردادهای هوشمند اتریوم است.

هدف اصلی EOS ایجاد بلاک‌چینی غیرمتمرکز با سرعت پردازشی بسیار بالا و رایگان (یا با کارمزد بسیار کم) است که در آن امکان ساخت قراردادهای هوشمند و در نتیجه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) وجود داشته باشد. به بیان ساده در واقع هدف بلند مدت ایاس ساخت پلتفرمی مانند یک سیستم عامل در دنیای رمز ارزها است که کارها را بسیار آسان می‌کند.

بلاک‌چین EOS شبکه‌ای است که تمامی این کارها در آن انجام می‌شود و توکن ایاس (EOS) ارز دیجیتال بومی این شبکه میباشد که به منظور انجام تراکنش‌ها از آن استفاده می‌شود. برنامه های غیرمتمرکز آینده اینترنت هستند و قبلاً بیش از هزار برنامه غیرمتمرکز روی بلاک چین های دیگر ساخته شده است.

به عنوان مثال یکی از برنامه‌های غیرمتمرکزی که می‌توان روی بلاک‌چین EOS پیاده‌سازی کرد، نسخه غیرمتمرکز فیس‌بوک است؛ بطوریکه هیچ شخص یا نهاد متمرکزی شبکه را کنترل نکند و هیچکس به اطلاعات شخصی شما دسترسی نداشته باشد.

یکی دیگر از اهداف EOS فراهم آوردن بستری برای پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه است. این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. بلاک‌چین‌های دیگر نیز قراردادهای هوشمند را پشتیبانی می‌کنند اما هیچکدام از آن‌ها نمی‌تواند با این سرعت تراکنش‌ها را پردازش کند. به عنوان مثال اتریوم که محبوب‌ترین بلاک چین برای میزبانی قراردادهای هوشمند است، توانایی پردازش تنها 15 تراکنش در ثانیه را دارد!

اما اهمیت این موضوع در چیست؟ با ذکر چند مثال این قضیه را روشن خواهیم نمود:

  • در هر ثانیه بیش از 52,000 لایک روی فیس بوک اتفاق می‌افتد و هریک از این لایک‌ها مانند تراکنش‌هایی هستند که شما آنها را نمی‌بینید.
  • در عملیات پرداختی و مالی نیز نیاز به انجام بیش از 100,000 تراکنش در هر ثانیه وجود دارد.
 

بنابراین به وضوح می‌توانید متوجه نیاز به انجام میلیون ها تراکنش در ثانیه و سایر مشکلات موجود بشوید. در نتیجه بهترین گزینه برای حل این مشکلات استفاده از بلاک‌چین EOS است.

یکی دیگر از مشکلاتی که EOS به دنبال حل آن است، کاربردپذیری (Usability) است. به عنوان مثال پلتفرم های Steem و BitShares می‌توانند 100,000 تراکنش را در هر ثانیه پردازش کنند و از تکنولوژی قراردادهای هوشمند استفاده نمایند. اما برای توسعه دهندگان افزودن توابع کاربردی مانند بازیابی حساب و برنامه ریزی کارها در این پلتفرم‌ها بسیار سخت است.

با استفاده از پروتکل EOS امکان استفاده از تمامی این توابع کاربردی وجود دارد تا توسط آن توسعه دهندگان بتوانند طرح مورد نظر خود را به راحتی پیاده سازی کنند.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ایاس

تیم توسعه دهنده EOS

شرکت Block.one، توسعه بلاک چین EOS را برعهده دارد. این شرکت املاک سابق، از سال ۲۰۱۴ وارد حوزه بلاک چین شد. مدیریت این شرکت برعهده براندن بلومر است.

توسعه دهنده اصلی EOS دن لریمر، است. او مدیر پروژه‌های بزرگی مثل بیت شیرز و استیم‌ایت هم است. لریمر درباره توسعه EOS می‌گوید:

همیشه به دنبال حقیقت بودم و قصد داشتم آزادی و عدالت را با فناوری برقرارکنم. پس از بیت شیرز و استیم‌ایت که موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌ تبادلات و رسانه‌های اجتماعی داشتند، حال می‌خواهم سیستمی بسازم تا همه بتوانند به سادگی روی آن برنامه‌های غیرمتمرکز و عادلانه بسازند. بعد از اتمام این پروژه، تمام پروژه‌های بعدی من روی EOS خواهد بود.

ابهام زدایی در مورد توکن‌های EOS

بسیاری از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال گمان می‌کنند که EOS برنامه‌ای روی اتریوم است اما به هیچ عنوان اینگونه نیست. در واقع فقط توکن‌های EOS به طور موقت روی شبکه اتریوم قرار دارند. پلتفرم و بلاک چین اختصاصی EOS برای رقابت با اتریوم یا هر شبکه‌ی دیگری به زودی عرضه خواهد شد.

ایاس (EOS) فعلا در مرحله ICO یا پیش فروش توکن‌هایش قرار دارد و توکن‌هایش روی کیف پول‌های رسمی اتریوم قابل ذخیره سازی است. اما زمانی که شبکه اصلی EOS شروع به کار کند، توکن‌های پیش فروش شده، روی شبکه اصلی به اجرا درخواهند آمد. طبق گفته‌های توسعه دهنده اصلی، دن لریمر در این ویدئو، پس از پایان ICO در ژوئن ۲۰۱۸، شبکه اصلی EOS شروع به کار خواهد کرد.

برای خرید از صرافی‌ها یا شرکت در ICO توکن‌های EOS، در نظر داشته باشید که شبکه EOS برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز توسعه داده می‌شود و برای توسعه دهندگان ارائه می‌شود. هیچ تضمینی نیست که توسعه دهنده‌گان آینده EOS، از این توکن‌ها در برنامه‌ خود استفاده کنند.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ایاس

ویژگی‌های بلاک چین EOS

ایاس مدعی است که پلتفرمش ویژگی‌های زیر را خواهد داشت:

  • مقیاس پذیری یا قابلیت گسترش

بزرگترین مشکل فضا‌های مبتنی بر بلاک چین برقراری مقیاس پذیری است. ویزا بیش از ۱۶۰۰ تراکنش‌ و پی پال بیش از ۲۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام می‌دهد. در مقابل در حال حاضر نهایت تایید تراکنش‌ها توسط بیت کوین ۸ تراکنش و برای اتریوم ۲۰ تراکنش بر ثانیه است.

ایاس ادعا می کند که به دلیل استفاده از DPOS یا مکانیسم توافق اثبات سهام، می‌تواند به راحتی میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را تایید کند. در ادامه به بررسی مختصر DPOS خواهیم پرداخت.

  • انعطاف پذیری

در حمله DAO، سیستم اتریوم با مشکل مواجه شد و توسعه دهندگان ناگزیر به فورک شدند. از آنجا که EOS از DPOS استفاده می کند، در صورت خرابی یک برنامه، سیستم اصلی با مشکلی مواجه نخواهد شد.

  • حاکمیت

در EOS، حاکمیت با ایجاد صلاحیت و انتخاب قانون توسط خود جامعه تعیین می‌شود. قوانینی برای شبکه توسط اعضا تعیین می‌شود و تمام توسعه دهندگان برای استفاده از پروتکل مجبور به استفاده از آن هستند.

  • پردازش موازی
 در پردازش موازی، دستورالعمل های برنامه در میان چند پردازنده تقسیم می شوند. با انجام این کار، زمان اجرای آن برنامه کاهش چشم‌گیری می‌یابد. EOS پردازش موازی قراردادهای هوشمند را از طریق مقیاس پذیری افقی، ارتباط ناهمزمان و قابلیت همکاری فراهم می کند.
  1. مقیاس پذیری افقی: در حالیکه در مقیاس پذیری عمودی، مقیاس پذیری با اضافه کردن قدرت پردازش بیشتر انجام می شود، مقیاس پذیری افقی با ایجاد ظرفیت برای افزودن کامپیوترها و قدرت پردازش بیشتر، تحقق می‌یابد.
  2. قابلیت همکاری: توانایی یک سیستم کامپیوتری برای تبادل و استفاده از اطلاعات.
 
  • سیستم عامل غیرمتمرکز
 مهمترین ویژگی EOS است. ویندوز و مک را برای ارزهای دیجیتال تصور کنید.در حال حاضر اتریوم یک ابرکامپیوتر غیرمتمرکز است و EOS مدعی یک سیستم عامل غیرمتمرکز است.

کیف پول‌های EOS

توکن‌های EOS، فعلا مبتنی بر اتریوم هستند. برای ذخیره توکن‌های EOS، می‌توانید از کیف پول‌های رسمی که در سایت صرافی صرافر ارائه شده استفاده نمایید. سایت رسمی ایاس توصیه می‌کند برای به روز‌رسانی های بعدی از کیف پول های رسمی اتریوم استفاده شود.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ایاس

از کجا EOS بخریم؟

برای خرید توکن‌های EOS صرافی‌های زیادی قابل استفاده هستند. به طور کلی برای کاربران دو راه برای خرید EOS وجود دارد :

  1.  خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار
  2.  تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به EOS

خرید EOS با ریال یا دلار

۱- خرید EOS با ریال

خرید مستقیم EOS با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد. اکثر سایت های داخلی در حال حاضر فقط بیت کوین یا در برخی موارد اتریوم می‌فروشند. فقط تعداد کمی از سایت های ایرانی EOS را به سبد فروششان اضافه کرده اند که اکثر اوقات هم موجودی این سایت ها صفر است. شما می‌توانید در این سایت ها در صورت وجود توجه داشته باشید که حتما از اعتبار یک سایت یا فرد برای خرید ارزهای دیجیتال اطمینان حاصل فرمایید.

۲- خرید EOS با دلار

خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با دلار یک روش متداول در سراسر جهان است اما نه برای کاربران ایرانی. برای خرید ارزهای دیجیتال با دلار نیاز به حساب های بین المللی مانند مستر یا ویزا کارت است. برای خرید مستقیم EOS با دلار می‌توانید از سایت صرافر اقدام کنید.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ایاس

نتیجه گیری

در این گزارش یونیننس شما را با ارز دیجیتال ایاس و چگونگی عملکرد آن آشنا نمودیم. در حال حاضر EOS یکی از 10 ارز دیجیتال برتر دنیا است. 

ایاس توانایی بالقوه‌ای برای رقابت با اتریوم دارد و با توجه به امکاناتی که فراهم می‌کند، احتمالا در آینده نزدیک بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. نظر شما در رابطه با ایاس (EOS) چیست؟ آیا می‌تواند به رقیب جدی برای اتریوم تبدیل شود و یا حتی برنده این رقابت باشد؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="1078"]

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: