اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : چگونه از ماینر خود مراقبت کنیم ؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو

چگونه از ماینر خود مراقبت کنیم ؟

ماینر دستگاهی است برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال  دیگر، ماینرها باتوجه به سرعت و قدرت پردازش تنوع زیادی دارند و هرچند صباحی یک نمونه  ماینر با قدرت بیشتر نسبت به بقیه  آنها خودنمایی می کند. در ادامه همراه یونیننس باشید.

ماینرها 7*24 روشن هستند یعنی هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت از این روهیچ گاه برای رفع خستگی و یا مواردی نظیر خنک شدن خاموش نمی شوند چراکه خاموش شدن یک ماینر درواحد زمان عبارتست از کاهش سهم استخراج آن ماینر در طول سال و به عبارت بهتر ضرر، که البته هیچ کدام از متولیان استخراج  ارزهای دیجیتال به دلخواه خود ماینرها را خاموش نمی کنند، اما اتفاقاتی اجتناب ناپذیر رخ می دهد که یک ماینر  یا فارم ارز دیجیتال از چرخه فعالیت و استخراج برای مدت چند ساعت تا چند هفته یا ماه  باز می ماند.

 تولید کننده گان  ماینر برای آنکه ماینرها درطول مدت زمان طولانی 724 بدون مشکل کارکنند آنهارا با خصوصیات ویژه ای طراحی می کنند اما این خصوصیات که توسط تولید کننده رعایت شده به تنهایی موجب اطمینان از سلامت کارکرد ماینرها در کل دوره استفاده نخواهد شد چرا که تولید کنندگان عملا برای کارکرد امن و بدون آسیب ماینر ها شروط نگهداری را تعریف میکنند که در بخش مشخصات فنی گنجانده شده و این قواعد و نحوه نگهداری باید از جانب خریدار رعایت گردد در غیر این صورت هیچ تضمینی برای کارکرد 24 ساعت آینده ماینر نیز وجود ندارد.

 به عبارت بهتر هر دستگاه ماینر برای کارکرد درست و بدون نقص برای آنکه آسیب نبیند باید از نظر کارکرد در شرایط مشخصی که از طرف تولید کننده اعلام می گردد، نصب و نگهداری شود؛ این شرایط به چند فاکتور وابسته است که عبارتند از  دما، رطوبت، نوسان برق، قطع برق، اتصالات ایمن، کابلینگ مناسب و ….. در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا می نماییم .

دما، کولینگ

دمای نگهداری دستگاه های ماینر یا استخراج ارز دیجیتال مهمترین فاکتور برای کارکرد ماینرها است هر دستگاه ماینر با توجه به توان مصرفی که دارد عملا” به اندازه همان توان  حرارت ایجاد می کند این حرارت به  محیط اطراف داده  شده و اطراف را گرم و همینطور ماینر گرمتر می شود، به منظور کاهش این گرما از سیستم های خنک کنندگی استفاده می شود اگر سیستم خنک کننده توانایی برودت لازم در دستگاههای ماینر را نداشته باشد بازهم ماینر گرم و گرمتر شده و بالاخره خواهد سوخت.

 بنابراین سیستم خنک کننده باید متناسب با توان ماینرها انتخاب گردد و به کارگیری هر ظرفیتی برای سیستم خنک کننده منطقی نبوده و توان بیشتر موجب افزایش هزینه انرژی و توان کمتر موجب افزایش دمای کارکرد ماینر و در ادامه سوختن آن خواهد شد.

مشکلات سیستم های خنک کنندگی (که در گزارش های بعدی یونیننس به آنها خواهیم پرداخت) به دلیل آنکه ماینرها در دمای هوای معمولی به سادگی کار می کنند از این رو سیستم خنک کننده در فضاهای باز خیلی اهمیت ندارد اما یاید دمای داخل ماینرها به سرعت توسط فن های آنها تخلیه شود.

بنابر این کارکرد درست فن ها جز اصلی کار برای حفاظت از ماینر ها است برای حفاظت از کارکرد می توانید از سیستمهای کنترل دما کمک بگیرید تا در صورت عدم کارکرد درست فن و افزایش دمای ماینر قبل از سوختن ماینر به آن رسیدگی گردد

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو

رطوبت

رطوبت اطراف ماینر ها نقش مهمی در کارکرد آنها دارد میزان رطوبت استاندارد حدود 30 الی 60 درصد است اما درصد قابل توجهی از ماینرها با رطوبت پایینتر و یا بالاتر از این میزان کار می کنند اما نگهداری رطوبت در این محدوده کار آسانی نیست.

 عموما در فضاهای کوچک میزان رطوبت را مانیتور می نمایند تا افزایش بی رویه آن موجب بروز شبنم و یا قطرات آب روی دستگاه و یا سیم های اطراف نگردد اما در فضاهای کوچک نگرانی زیادی از این بابت وجود ندارد.

البته باید با سیستم های سنجش رطوبت میزان رطوبت اطراف ماینرها را دائما چک کرد و در صورت تجاوز از مقدار مشخص تعیین شده در شرایط کارکرد ماینرها آلارم آن را به سرمایه گذار بدهد.

برق( تغذیه الکتریکی ماینرها)

 بدلیل آنکه هر دستگاه ماینر مصرفی معادل 1300 الی 2000 وات (توان درحال حاضر درزمان تنظیم این گزارش) دارد و این برق را از شبکه سراسری دریافت می نماید میتوان گفت که اتصال الکتریکی این تجهیزات اهمیت ویژه ای دارد.

 وجود اتصال ناقص باعث گرم شدن محل اتصالات و سوختن آنها می شود و عملا” بروز این اتفاق سوختن ماینر را به دنبال دارد .اما نوسان برق نیز می تواند آسیب های جدی  به ماینرها وارد کند از این رو آنجاهایی که تغییرات شدید ولتاژ وجود دارد از استابلایزر برای ثابت سازی و رگولاتوری ولتاژ استفاده می شود تا نوسانات برق شهر حذف گردد.

 نکته: باید متوجه باشیم که انتخاب استابلایزر مناسب برای تغذیه ماینرها خود مبحثی است که نیاز به کار کارشناسی دارد.

 استابلایزرها در انواع سه فاز و تک فاز و مدلهای رله ای و موتوری ساخته و عرضه می شوند که در دستگاه های دیجیتالی حساس مانند ماینرها و سرورها می بایست  از مدل سرو موتوری استفاده نمود تا تغییرات بوجود آمده به دلیل بازو بسته شدن رله ها موجب بروز مشکل جدید و نوسانات دیگر برای دستگاه ها نشود.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو

سیستم مانیتورینگ دما و رطوبت به همراه هشدار

  به دلیل آنکه اتاق ها و مکان هایی که در آنها دستگاههای ماینر  قرار می گیرد عموما” درمعرض دید نیستند و یا حتی اگر درمعرض دید باشند به صورت شبانه روزی آنها را رصد نمی کنند مشکلات رخ داده در یک محل استخراج ، مشابه عدم کارکرد صحیح سیستم  خنک کننده و یا نقص فنی در آن موجب بروز مشکلات بزرگتر برای سرمایه گذار ماینر خواهد شد .

 در شرایطی که سیستم خنک کننده وظیفه ذاتی خود را به درستی انجام ندهد ماینر با اضافه دما مواجه شده و سبب آسیب به ماینر و یا متعلقات آن خواهد شد از این رو اگر ماینر و اتاق استخراج قرار است بدون نظارت محلی باشد (مثلا شبها و یا ساعات تعطیل) بازهم باید یک سیستم هشدار و مانیتورینگ فاکتورهای محیطی از دستگاه و یا دستگاهها درمقابل بروز هرنوع اتفاق غیرقابل اجتنابی حفاظت نماید.

 یک سیستم هشدار با توجه به فاکتورهایی که دارد درصورت تجاوز آن فاکتورها از مقدار مورد نظر عملا” مدیر و نگهدار را از بروز آن اتفاق با خبر کرده و برای آنکه در هرجایی مدیر فارم بتواند از حوادث این چنین باخبر گردد از مکانیزم ارسال پیامک روی موبایل بهره می برد،  این اتفاق سبب می شود که مدیر فارم در هر نقطه ای از دنیا بتواند نظارت دقیقی بر حوادث و رخدادهای فارم داشته باشد.

کابلینگ

 درمحل هایی که تعداد ماینرها زیاد است تعداد کابلها برای تامین تغذیه ماینرها زیاد است تجمع تعداد زیاد کابل ،کنار دمایی که هر کابل تولید می کند خود مشکلی محسوب می شود اما اینکه این کابلها دارای استاندار نباشند و یا جریان اسمی آنها به اشتباه درطول مشخص کابل محاسبه شده باشد نه تنها باعث بروز حوادثی می گردد که تولید و استخراج ارز دیجیتال را به تعویق می اندازد بلکه سبب بروز آتش سوزی و از بین رفتن کل سرمایه و چه بسا هزینه های بزرگتری خواهد شد و توجه به کابلینگ استاندارد و با استفاده از لدر و سینی کابل و محاسبه دقیق جریانها  یکی از مواد بسیار مهم در استفاده از فارم استخراج ارز دیجیتال است .

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو

تابلوی برق

 فارم های کوچک از تابلوهایی استفاده می کنند که تعداد ماینرهای موجود در آنها کمتر از 3 عدد است برای این فارمها تابلو برق عموما” تک فاز دیده می شود اما در فارم هایی که  تعداد ماینرها بیش از رقم فوق است باید تابلوی سه فاز استاندارد وجود داشته باشد چرا که توان برق تک فاز جوابگوی حتی 3 ماینر بصورت دایم کار نخواهد بود چرا که توان مصرفی سیستم کولینگ و بقیه مصرف کننده های این محل نیز روی مصرف کل فیوز و یا کنتور تاثیر می گذارد و می تواند آن را از مدار خارج کند.

 عموما فیوزهای منازل مسکونی 15 یا 25 آمپر هستند که در صورت احتساب حداکثری جریان فیوز 25 آمپر میتوان 5500 وات توان در حالت ماکزیمم ایجاد نماید بنابر این اگر در یک منزل شخصی از 2 دستگاه ماینر با توان 1600 وات استفاده شود میزان توان باقیمانده برای کل منزل 2300 وات خواهد بود و اگر فقط یک اسپیلیت 18000 برای خنک کردن محل فارم استفاده شده باشد در صورت مصرف برق یک مصرف کننده دیگر مانند ماشین لباسشویی بدون هیچ گونه بار دیگری مانند تلویزیون و یخچال و روشنایی و یا کولر جداگانه برای خنک کردن منزل عملا فیوز خواهد پرید . بنابر این در محلهای خانگی استفاده از فارم بسیار جای فکر و محاسبه دارد و نباید احتمال ریسکهای موجود را فراموش کرد.

نتیجه گیری

 این گزارش یونیننس در حد مختصر به بررسی برخی از فاکتورهای مهم در فارم های ماینر می پردازد. لازم بذکر است که سرمایه گذار فارم وقتی چند دستگاه  یا در برخی مواقع چند صد دستگاه ماینر با رقم های نجومی میلیونی خریداری می کند ایمنی کارکرد درست آنها برای حفاظت از هزینه ای که شده بسیار مهم است.

بنابر این باید به فکر باشد که از سیستم های کنترل دمای داخل و سیستم های کنترل دمای فارم و سیستم های هشدار دمای کابل استفاده نماید در غیر این صورت دیر یا زود به مشکلاتی برمی خورد که چند ده برابر هزینه تهیه این سیستم های کنترل و حفاظتی را باید هزینه بازسازی و تعمیرات و یا خسارات نماید.

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: