اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

5/5
UNINANCE
خبرهای اقتصادی یونیننس

موضوع : روند صعودی تقاضای واحدهای مسکونی قدیمی

روند صعودی تقاضای واحدهای مسکونی قدیمی

آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور نشان می دهد که طی شهریور امسال تقاضا برای واحدهای مسکونی بالای ۲۰ سال ساخت روند صعودی به خود گرفته است.

براساس گزارشی که یونیننس از آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور منتشر کرده، معاملات آپارتمان‌های بالای ۲۰ سال در حالی در شهریور ماه امسال،‌ روند صعودی داشته که تقاضا برای آپارتمان هایی با سن پایین تر کاهش چشمگیری داشته است.

افزایش تقاضا آپارتمان‌های بالای ۲۰ سال ساخت

طی شهریور امسال تقاضا برای واحدهای مسکونی بالای ۲۰ سال ساخت روند صعودی داشته و در مقابل معاملات واحدهای ۶ تا ۱۰ سال رشد منفی حدود ۴۰ درصدی داشته اند. تحولات بازار مسکن حاکی از آن است تقاضا برای واحدهای مسکونی تا ۵ سال در آخرین ماه تابستان امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۳.۴۱ درصد کاهش یافته اند.در محدوده خانه‌های ۶ تا ۱۰ سال تعداد معاملات انجام شده بر اساس آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ۳۹.۰۲ درصد رشد منفی داشته اند.

معاملات واحدهای مسکونی ۱۱ تا ۱۵ سال نیز رشد منفی ۱۱.۳۲ درصد و ۱۶ تا ۲۰ سال نیز رشد منفی ۲۹.۵۲ درصدی در شهریور امسال نسبت به شهریور سال قبل داشته اند. این در حالی است که معاملات آپارتمان‌های بالای ۲۰ سال همچنان روند صعودی داشته و در ماه گذشته تقاضا برای این خانه‌ها ۳۱.۲۴ درصد در مقایسه با شهریور ۱۴۰۰ افزایش یافته اند.

محبوبیت آپارتمان های ۵ سال ساخت

از ۶۰۳۳ فقره معامله انجام گرفته در شهریور، واحدهای تا ۵ سال ساخت با ۲۸.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

آخرین اخبار :

خبر اقتصادی به گزارش پایگاه خبری یونیننس : (روند صعودی تقاضای واحدهای مسکونی قدیمی)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و تبلیغات اقتصادی یونیننس ثبت شد.

فهرست مطالب

فرم تماس سریع:

فهرست مطالب