اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

5/5
UNINANCE
خبرهای اقتصادی یونیننس

موضوع : مذاکره با سازمان خصوصی سازی برای واگذاری خودروسازان

مذاکره با سازمان خصوصی سازی برای واگذاری خودروسازان

به گزارش گروه خبری یونیننس، فاطمی امین وزیر صمت اظهار کرد: قیمت گذاری شرکت‌های خودروساز به طور کامل انجام شده و واگذاری خودروسازان در مرحله نهایی مذاکره با سازمان خصوصی‌سازی می باشد.

فاطمی امین وزیر صمت در برنامه صف اول به سوالات پاسخ داد

در حوزه صنعت خودرو حذف قرعه کشی چگونه بوده است؟

فاطمی امین پاسخ داد: محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شده‌اند. در ایران خودرو هم هایما خارج شده و تارا هم به زودی خارج می‌شود و تا پایان سال قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد.

در حوزه واگذاری خودروسازها چه اقداماتی شده است؟

طبق دستور رئیس جمهور قرار بود واگذاری خودروسازها تا آخر شهریور تعیین تکلیف شود. واگذاری مهم است اما اگر واگذاری نادرست انجام گردد شرکت‌ها بعد از چند سال با انبوهی از بدهی دوباره تحویل دولت داده می‌شوند همانند شرکت هپکو، خودروسازی‌ها ۱۰۰ برابر هپکو هستند و اگر چالشی در حوزه واگذاری ایجاد شود ۱۰۰ برابر می شود. قیمت گذاری این شرکت‌های خودروساز انجام شده است. ۷۰۰ ابلاغ کارشناسی رسمی صورت گرفته است.

داشتن ظرفیت تولید 4 میلیون خودرو در سال

ایشان در ادامه گفتند: باید توجه شود که چگونه این شرکت ها واگذار شود تا ساختار صنعت خودرو اصلاح شود.اگر ۴ شیفت در شرکت‌ها داشته باشیم به اندازه ۴ میلیون خودرو ظرفیت تولید داریم در حالی که الان میزان تولید حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه را داریم. در بحث واگذاری این شرکت‌ها در مرحله نهایی مذاکرات با سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

آخرین اخبار :

خبر اقتصادی به گزارش پایگاه خبری یونیننس : (مذاکره با سازمان خصوصی سازی برای واگذاری خودروسازان)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و تبلیغات اقتصادی یونیننس ثبت شد.

فهرست مطالب

فرم تماس سریع:

فهرست مطالب