اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : آشنایی با نکات مهم در تعمیرات ماینر

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو معاله گری در بازار رمزارز و فارکس تحلیل بازار مسکن

آشنایی با نکات مهم در تعمیرات ماینر

مدتی است که همه‌ی ما اسم دستگاه ماینر یا ASIC را از اطرافیان خود می‌شنویم و کنجکاو شده‌ایم که این دستگاه دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

در سال‌های اخیر استخراج ارز‌های دیجیتال به وسیله کامپیوترها انجام می‌شود و زیاد مشکلی به وجود نمی‌آورد. اما  اخیرا شبکه بیت کوین و همچنین دستگاه‌های ماینر دچار پیشرفت و پیچیدگی‌های بیشتر شده‌اند و دیگر PCها کاربرد زیادی در این زمینه نداشتند.

با توجه به گسترش و سختی شبکه  استخراج نیاز به PC‌های قدرتمند است که از لحاظ اقتصادی اصلا به صرفه نمی‌باشند و با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های ماینر این روزها اگر تعمیرات ماینر را بلد باشید می‌توانید سود خوبی در این زمینه کسب کنید. در ادامه در مورد آموزش تعمیرات ماینر در یونیننس توضیحات مفصلی خواهیم داد.

با توجه به خارج شدن PCها استخراج فقط با پردازنده‌های خاصی به نام ASIC انجام می‌شود. اما به این معنی نیست که PC‌ها توان استخراج نداشته باشند. دستگاه‌های ماینر ساختاری حساس‌‌، پیچیده و پیشرفته دارند که این دستگاه حساس معمولا بر اثر شرایط بد محیطی، تمام شدن عمر مفید و همچینین مشکلات برقی و … با مشکلات و آسیب‌هایی مواجه می‌شود.

این ایراد و اشکالات باعث روشن نشدن دستگاه ماینر، نشان ندادن آیپی، کم شدن تراهش کلی دستگاه، خارج شدن هش برد از مدار، خراب شدن پاور، عملکرد ناصحیح فن‌ها و … می‌شوند. ما در دوره آموزش تعمیرات ماینر در یونیننس  به دنبال رفع این اشکالات هستیم.

هش برد ماینر چیست ؟

برای انجام عملیات استخراج ارز دیجیتال ، پیش از هرچیز به خرید ماینر با کیفیت ساخت خوب و هش ریت قابل قبول مناسب با بودجه خود نیاز دارید. اما فقط خرید ماینر و تامین شرایط استفاده از آن مثل برق مناسب ، شرایط نگهداری و ساخت اکانت کیف پول و…. نیست . همانطور که میدانید دستگاه ماینر شما یک دستگاه الکترونیکی می باشد و برای دستگاه الکترونیکی، عمر مفید دقیقی نمیتوان پیش بینی کرد.

پس برای اینکه خیالتان از آینده آسوده باشد نیاز به یک منبع مطمئن برای تامین قطعات یدکی Asic ماینر خود دارید. اما مهمترین مساله تامین قطعات مربوط به آن میباشد. فروشنده های زیادی در بازار ایران اقدام به فروش دستگاه ماینر می کنند

اما مساله اصلی تامین قطعات یدکی می باشد که اغلب فروشنده ها یا در تهیه آن مشکل دارند، یا از ارائه قطعه بطور مستقیم به مشتری خود داری میکنند و فقط تعمیرات ماینر را قبول می کنند.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو معاله گری در بازار رمزارز و فارکس تحلیل بازار مسکن

تعمیر هش ماینر

هش بخش سخت افزاری است که باعث استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال می‌شود. دستگاه‌های ماینر سه بخش هش برد را دارا هستند که در صورت خرابی هر کدام از آن‌ها میزان استخراج و همچنین سرعت دستگاه ماینر کاهش می‌ یابد.

در این صورت باید به سراغ تعمیرات ماینر برویم. در ابتدا باید بدانیم که یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های آسیب دیدن این قطعه می‌تواند دمای زیادی که محیط دارد یا عملکرد ضعیف فن‌های خنک کننده باشد.

هرچه که ما دمای محیطی که در آن حضور داریم را افزایش دهیم احتمال خرابی هش برد بیشتر وجود دارد از این رو باید از سلامت فن‌های خنک کننده نیز اطمینان حاصل کنیم و تا جایی که امکان دارد هوای گرمی که از فن‌ها خارج می‌شوند را به بیرون از اتاق ماینینگ انتقال دهیم تا هوای گرم هرگز وارد اتاق نشود.

تعمیر پاور دستگاه ماینر

دستگاه ماینر یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین اجزا در زمینه استخراج ارز دیجیتال می‌باشد و امروزه به عنوان تجهیزات ماینینگ در بازار عرضه می‌شود. پاور دستگاه ماینر، برق رسانی به بخش‌های مختلف دستگاه ماینر را بر عهده دارد  و در بیان دیگر برق AC  را از ورودی می‌گیرد و آن را به DC که قابل استفاده برای دیگر قطعات ماینر است تبدیل می‌کند.

دستگاه ماینر از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن می‌توان به فن، برد، پاور و … اشاره کرد. هر کدام از این اجزا وظایف گوناگونی را به عهده دارند و همانطور که اشاره شد پاور، تامین کننده برق دستگاه است و به همین دلیل جزء حساس‌ترین بخش‌های دستگاه ماینر به حساب می آید.

دستگاه ماینر با پاور‌های اورجینالی که شرکت سازنده ارائه می‌دهد خریداری شده و اگر بتوانیم شرایط محیطی خوبی را فراهم کنیم بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد و نیازی به تعمیرات ماینر نخواهید داشت. اما با افزایش دما، نوسان‌های زیاد برق و سرویس دهی نامناسب این قطعه دچار آسیب دیدگی زیادی خواهد شد. اگر شانس بیاورید و پاور آسیب جزئی دیده باشد قابل تعمیر است در غیر این صورت باید اقدام به خرید یک پاور جدید کنید.

پاورها استانداردی به نام ۸۰ Plus را دارا هستند که این استاندارد میزان اتلاف انرژی در پاور را نشان می دهد و عدد ۸۰ آن بیانگر بازدهی ۸۰ درصدی پاور است. این استاندارد معمولا با رنگ‌های تیتانیومی (Titanium)، پلاتینی (Platinum)، طلایی (Gold)، نقره‌ای (Silver)، برنزی(Bronze) و بی‌رنگ که به آن Basic نیز می‌گویند، ارزیابی می‌شود.

تعمیر مین برد (کنترلر برد) ماینر

فرمان‌های اصلی از طریق مین برد به تمامی قسمت‌های دستگاه از جمله هش برد، فن و … مخابره می‌شوند. در واقع مغز دستگاه مین برد است. برخی مواقع این بخش ماینر دچار ایراد شده و عملکرد خوبی ندارد. این بخش نیز به صورت کامل قابل تعمیر و رفع ایراد می‌باشد. 

 چه زمانی باید اقدام به تعویض کنترل برد و تعمیرات ماینر کنیم؟ در صورت پیدا شدن مشکلات زیر باید بدانید که کنترل بردتان به مشکل خورده است:

  • پیدا نشدن آیپی دستگاه
  • پس از وصل کردن پاور و سایر کانکتور‌ها مشاهده کنیم که دستگاه روشن نمی‌شود.
  • در صورتی که با اطمینان از سالم بودن فن‌ها متوجه شویم دستگاه کار نمی‌کند.
  • زمانی که بفهمیم هش برد‌ها سالم هستند ولی دستگاه کار نمی کند.

 در صورت به وجود آمدن این مشکلات باید اقدام به تعمیر یا تعویض کنترل برد کنیم.

سخن پایانی

حداقل درآمدی کسب شده از یک دستگاه ماینینگ در ماه مبلغ وسوسه کننده ۲۷۰ دلار است. کارشناسان در زمینه بازار ارز و طلا می‌گویند: ایران از تولید بین کوین سهمی کمتر از یک درصد دارد. مدت زمان بازگشت سرمایه در استخراج بیت کوین حدود ۵ ماه است که شما با یک سرمایه گذاری نسبتا کوتاه مدت به سود خوبی می‌رسید. این روزا صرافی‌ها هم وارد بازار بیت کوین شده‌اند و با کار کردن همزمان با چند دستگاه به درآمدهای زیادی در این زمینه می‌رسند.

امروزه حرف از استخراج بیت کوین و استفاده از ماینر در بین مردم زیاد شده و به نوعی استخراج بیت کوین در بین افراد جامعه فراگیر شده است. از این رو اگر شما بتوانید در هر زمینه‌ای که احساس می‌کنید جامعه در آن به شما نیاز دارد فعالیت کنید، قطعا آینده شغلی مناسبی برای خود به وجود آورده‌اید.

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: