اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : معرفی رمزارز آیوتا (IOTA)

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال آیوتا

معرفی رمزارز آیوتا (IOTA)

آیوتا (IOTA) یک ارز دیجیتال است که بسیار متفاوت از انواع دیگر پول دیجیتال مانند بیت‌کوین (Bitcoin)، آتریوم (Ethereum)، ریپل (Ripple) و دش (Dash) عمل می‌کند.

آیوتا برای اولین بار در سال 2014 وارد صحنه شد. از همان ابتدا نشان داد که مانند هیچ‌کدام از رمزنگاری‌های گذشته نیست. در حقیقت آیوتا برای اینترنت اشیا (Internet of Things, IOT) طراحی‌شده است. اینترنت اشیا، به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامونمان که به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و می‌توانند توسط برنامه‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت، کنترل و مدیریت شوند گفته می‌شود.

آیوتا، سیستمی متفاوت از بیت‌کوین

آیوتا می‌تواند حل‌کننده بسیاری از مشکلات باشد چون بر مبنای یک بلاک چین (Blockchain) نیست، بلکه بر روی یک گراف جهت‌دار غیرمدور (Directed Acyclic Graph, DAG) به نام تنگل (Tangle) قرار دارد. 

در علوم کامپیوتر و ریاضیات، گراف جهت‌دار غیرمدور، یک گراف جهت‌دار است که هیچ دور جهت‌داری ندارد. یعنی هیچ مسیر جهت‌داری که رأس ابتدا و انتهای‌ آن یکی باشد، وجود ندارد. به خاطر ویژگی‌های این نوع گراف می‌توان از آن در مدل کردن سیستم‌های علت و معلولی استفاده کرد.

تکنولوژی بلاک‌چین سنتی با دسته‌بندی معاملات مختلف در هر بلوک کار می‌کند. سپس استخراج‌کنندگان بلاک‌چین، معامله را تایید می‌کنند. بلاک‌چین، نسل دوم اینترنت را ارائه می‌دهد، همان پلتفرمی است که بیت‌کوین را پدید آورده است.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال آیوتا

تنگل چیست؟

در آیوتا هیچ گونه استخراجی وجود ندارد. تنگل یک ساختار داده ای بر اساس حرکت جهت دار غیرمدور است. مانند بلاک چین، این شبکه‌ هم یک دفترکل توزیع شده است و همه در شبکه ایفای نقش می‌کنند.

اما نحوه کار این شبکه با بلاک چین کاملا متفاوت است. برای درک این موضوع ابتدا گذری کوتاه به نحوه کار بلاک چین‌ بیت کوین می‌اندازیم. بلاک چین بیت کوین مبتنی بر اثبات کار یا همان استخراج است. در این شبکه دو دسته کلی از کاربران وجود دارند :

۱- کاربران عادی یا همان کسانی که تراکنش‌ها را ارسال می‌کنند.
۲- استخراج کنندگانی که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند.

در آیوتا فرایند این گونه است: هر زمانی که یک کاربر قصد ارسال تراکنشی را داشته باشد، همزمان و به طور خودکار، کیف پول این کاربر دو تراکنش قبلی را تایید می‌کند و این فرایند ادامه می‌یابد. از این رو کارمزدهای شبکه به صفر می‌رسند و سرعت تایید تراکنش‌ها نسبت به شلوغی شبکه حرکت می‌کند.

برای درک بهتر تفاوت بلاک چین و تنگل به مثال زیر توجه کنید:

در یک مدرسه معلم به تکالیف دانش‌آموزان را بررسی می‌کند و به آن‌ها نمره می‌دهد. برای این کار معلم حقوق دریافت می‌کند و همچنین وقت زیادی برای تایید همه تکالیف نیاز است.

حالا در مدرسه ای دیگر که تنگل نام دارد، با برقراری شرایطی، نقش معلم در مدرسه حذف شده است و دانش آموزان خودشان تکالیف چند هم کلاسی خود را بررسی می‌کنند و نمره می‌دهند. با این کار دیگر نیازی به صرف هزینه برای پرداخت حقوق معلم نیست و همچنین کارها سریع تر انجام می‌گیرند.

ابهام زدایی واحدهای آیوتا

ارز دیجیتال شبکه آیوتا، Iota است که آن را با نماد (i) نمایش می‌دهند. تعداد واحد‌های ارزی آیوتا ۲,۷۷۹,۵۳۰,۲۸۳,۲۷۷,۷۶۱ است. تمام واحد‌های آن در اولین بلاک، از پیش تولید شده اند و دیگر به آن اضافه نخواهد شد.

به دلیل بزرگی رقم تعداد واحد‌های رسمی آیوتا و بحث‌های قیمتی، در صرافی‌ها و تجارتخانه‌های ارزهای دیجیتال، از واحد MegaIota یا به اختصار MIOTA استفاده می‌شود و آن را با mi نمایش می‌دهند. هر (mi) برابر با ۱,۰۰۰,۰۰۰ (i) است. در واقع هنگام خرید آیوتا از صرافی‌، واحد غیررسمی MegaIota یا همان MIOTA در نظر گرفته می‌شود.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال آیوتا

خرید آیوتا

خرید آیوتا از صرافی های ارزهای دیجیتال انجام می‌گیرد. به طور کلی دو راه برای خرید آیوتا وجود دارد :

۱- خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار

۲- تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر (بیت کوین و اتریوم) به آیوتا

۱- خرید آیوتا با ریال

خرید مستقیم آیوتا با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد. اکثر سایت های داخلی در حال حاضر فقط بیت کوین یا در برخی موارد اتریوم می‌فروشند. فقط تعداد کمی از سایت های ایرانی آیوتا را به سبد فروششان اضافه کرده اند که اکثر اوقات هم موجودی این سایت ها صفر است. شما می‌توانید در این سایت ها در صورت وجود توجه داشته باشید که حتما از اعتبار یک سایت یا فرد برای خرید ارزهای دیجیتال اطمینان حاصل فرمایید.

۲- خرید آیوتا با دلار

خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با دلار یک روش متداول در سراسر جهان است اما نه برای کاربران ایرانی. برای خرید ارزهای دیجیتال با دلار نیاز به حساب های بین المللی مانند مستر یا ویزا کارت است. به دلیل تحریم های موجود، برای افراد ساکن ایران، خرید مستقیم با دلار نیاز به واسطه های زیادی دارد که در نهایت باعث افزایش هزینه تمام شده می‌شود به علاوه مشکل ثبت نام کاربران ایرانی در سایت های معتبر خارجی هم وجود دارد.

برای خرید مستقیم آیوتا با دلار می‌توانید از سایت های صرافی های مجاز اقدام کنید.

سرمایه گذاری در آیوتا

هر یک از کارشناسان مالی نظرهای خاص خود را دارند، اما واقعیت این است که هیچ‌کس نمی‌داند این قیمت‌ها به کدام سو حرکت خواهند کرد. بااین ‌وجود تا این لحظه IOTA ثابت کرده که یک فرصت سرمایه‌گذاری عالی است.

اگر شما در خرداد 1396 به ارزش 3 میلیون تومان، آیوتا خریداری کرده بودید، اکنون می‌توانستید چیزی حدود 36 میلیون تومان دریافت کنید. خب، باید اعتراف کرد که در مقایسه با سودهایی که بانک‌ها ارائه می‌دهند واقعا مبلغ چشمگیری است.

ارزش آیوتا در ماه‌های اخیر به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است. اما این به معنای رشد صعودی آیوتا در آینده نیست. اگر آیوتا را با بورس مقایسه کنیم بعضی از کارشناسان مالی هنوز هم به بورس اوراق بهادار همچون حبابی نگاه می‌کنند که در‌نهایت می‌ترکد، درحالی‌که دیگران هنوز معتقدند که بورس، باید بخشی از مجموعه سرمایه‌گذاری هر‌کسی باشد.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال آیوتا

جدال بین آیوتا و بیت‌کوین

آیوتا هفتمین رمزنگار ارزی بزرگ جهان است که بر مبنای بازار روز جهان کار می‌کند. هدف IOTA، تبدیل‌شدن به هسته اصلی اینترنت اشیا است. از سوی دیگر، بیت‌کوین قصد دارد به یک ارز جهانی تبدیل شود. ارزی که بتواند پول رایج را بهبود بخشد یا کلا جایگزین آن شود. دراین‌بین، ریپل عمدتا به‌عنوان یک شبکه پرداخت برای موسسات مالی به‌ شمار می‌رود.

بااین‌وجود اکثر مردم هنوز هم به ارز دیجیتال به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند. اگرچه بیشتر مردم درباره بیت‌کوین صحبت می‌کنند و بعضی وقت‌ها Ethereum، Litecoin، Dash اما حقیقت این است که بیش از 1000 رمزنگار مجازی وجود دارد. بعضی‌ها می‌توانند زندگی ما را کاملا تحت تاثیر قرار دهند، درحالی‌که بعضی دیگر به‌سرعت فراموش می‌شوند.

نتیجه گیری

حتما ضرب‌المثل نه سیخ بسوزد نه کباب را شنیده‌اید؛ به‌گونه‌ای در ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنید که نه سیخ بسوزد، نه کباب! یعنی آن‌قدر سرمایه‌گذاری کنید که اگر آن را از دست دادید ورشکسته نشوید. با رعایت کردن جانب احتیاط، یک سرمایه‌گذاری ایمن و جدید را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="1078"]

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: