اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : معرفی رمزارز ترون (TRX)

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ترون

معرفی رمزارز ترون (TRX)

آوریل سال 2017 شرکت TRON با مدیریت جاستین سان کار خود را آغاز نمود. آگوست سال 2017 – عرضه اولیه سکه TRX آغاز شد و ترون توانست از این طریق بیش از 70 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کند. در این عرضه اولیه قیمت هر واحد TRX معادل 0.0019 دلار بود.

سپتامبر سال 2013 ترون در کوین مارکت کپ و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال با قیمت 0.002 دلار لیست شد. حجم معاملات ترون در آن روز 48,512 دلار بود.

ژانویه سال 2018 در تاریخ 5 ژانویه TRX به بالاترین قیمت خود تا به امروز یعنی 0.3 دلار رسید و درست در روز قبل آن یعنی چهارم ژانویه بیشترین حجم معاملات به ارزش 4,089,410,000 دلار را تجربه کرد. می سال 2018 – شبکه انحصاری TRON معرفی شد. ژوئن سال 2018 توکن های ERC20 ترون از بلاک چین اتریوم به شبکه اصلی TRON منتقل شدند.

برای درک بهتر ارز دیجیتال ترون بهتر است که از مبانی اولیه آن آغاز کنیم. پروتکل TRON در میان بزرگ ترین سیستم عامل های مبتنی بر بلاک چین دنیا قرار دارد. این شبکه بسیار مقیاس پذیر و دارای توان عملیاتی زیادی است. یکی از محتواهای تولیدی توسط ترون برنامه های غیرمتمرکز (DApps) است. ترون قادر به پشتیبانی طیف گسترده‌ای از برنامه های غیرمتمرکز در شبکه خود میباشد.

افرادی که طرفدار شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها و دیگر سرگرمی های آنلاین هستند در آینده حتماً از کارایی شبکه ترون لذت خواهند برد. در حقیقت کاربران با استفاده از شبکه Tron می‌توانند اپلیکیشن و برنامه‌های غیرمتمرکز برای این سرگرمی ها را بسازند.

با استفاده از ارز دیجیتال Tron نه تنها شما می‌توانید محتوای تولیدی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بلکه به شما به عنوان تولید کننده محتوا و دیتا پاداش نیز داده خواهد شد. این مدل دقیقا نقطه مقابل عملکرد شبکه های اجتماعی سنتی همانند فیسبوک است که در آن از محتوای تولیدی کاربران برای بدست آوردن منافع خود شبکه استفاده می‌شود. اما وقتی شما از ارز رمز پایه ترون استفاده می‌کنید کنترل دیتای شما دست خودتان است و برای دیتا و محتوا تولیدی به شما پاداش داده خواهد شد.

Tron اهداف بلند مدتی دارد که از 6 فاز تشکیل شده و گفته می‌شود که توسعه آن تا سال 2027 میلادی طول خواهد کشید.

چه کسی ترون را اختراع کرد؟

خالق ارز رمزنگاری شده ترون شخصی به نام جاستین سان (Justin Sun) مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Tron است. جاستین سان پیش از این نماینده ارشد ریپل در کشور چین بود. علاوه بر Tron آقای سان مدیر عامل اپلیکیشن Peiwo که در حال حاضر بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد نیز هست. لازم به ذکر است این برنامه کاملاً با شبکه ترون سازگار است.

دومین شخصیت مهم در تیم اجرایی ترون لوشن چن (Lucien Chen) است. چن از کارشناسان ارشد شرکت های بزرگی مانند Tencent و Alibaba بوده و در حال حاضر مدیریت بخش فنی Tron را بر عهده دارد.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ترون

ارز دیجیتال ترون چگونه کار می‌کند؟

ارز رمزپایه ترون از سه لایه اصلی تشکیل شده است. این لایه ها عبارتند از:

  • لایه ذخیره
  • لایه مرکزی
  • لایه اپلیکیشن

ارز دیجیتال ترون از الگوریتم اثبات سهام محول شده (Delegated Proof of Stake – DPoS) استفاده می‌کند. نحوه کار این الگوریتم به صورتی است که همه افراد در تولید بلاک‌های شبکه و تایید تراکنش‌ها نقش ندارند و به جای آن 27 نماینده انتخابی از کل شبکه این کار را انجام می‌دهند. در صورتی که هر یک از این 27 نماینده عملکرد خوبی نداشته باشد، خیلی سریع با اجماع و رأی گیری در شبکه نماینده جدیدی جایگزین او می‌شود.

برای اینکه بتوانید در لیست نمایندگان قرار بگیرید باید 9,999 واحد ترونیکس پرداخت کنید. رای گیری هر 6 ساعت یکبار انجام می‌شود و لیست نمایندگان براساس آن بصورت مستمر بروزرسانی می‌شود. در شبکه TRON زمان هر بلاک 3 ثانیه است و پاداش بلاک 32 کوین ترونیکس است، به طور کلی سالانه 336,384,000 واحد ترون (TRX) به نمایندگان منتخب تعلق می‌گیرد.

شرکت Tron اعلام نموده است که شبکه این ارز دیجیتال تا سال 2021 میلادی تورمی در بر نخواهد داشت، اما پس از آن هر ساله درصد کمی تورم به شبکه اضافه می‌شود. بسیاری از افراد مشهور در دنیای ارزهای دیجیتال از جمله ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، انتقادات زیادی نسبت به ترون دارند و می‌گویند که این روش چیزی جر انحصارطلبی نیست.

استخراج ترون (TRX) چگونه است؟

ارز دیجیتال ترون بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نظیر بیت کوین و اتریوم که از الگوریتم گواهی اثبات کار استفاده می‌کنند، قابلیت استخراج ندارد. همانگونه که گفته شد TRON از الگوریتم اثبات سهام محول شده بهره می‌برد.

قیمت ترون (TRX) در سال های اخیر:

ترون (TRX) با قیمت 0.002 دلار کار خود را آغاز کرد و در ژانویه سال 2018 میلادی به بیشترین قیمت خود تا به امروز یعنی 0.3 دلار ( حدود 150 برابر) رسید. از اواسط دسامبر سال 2018 تا اوایل ماه ژانویه سال 2019 قیمت این ارز دیجیتال یش از 2000 درصد رشد کرد. بله، 2000 درصد تنها در عرض سه هفته ! در زمان نوشتن این مطلب قیمت هر واحد ترونیکس معادل 0.019795 دلار است.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ترون

نگهداری ترون

برای نگهداری کوین های TRX باید از کیف پول های دیجیتال استفاده کنید. کیف پول های دیجیتال انواع مختلفی دارند که هریک با توجه به ویژگی های خود امکانات امنیتی مختلفی را برای کاربران فراهم می‌کنند. همیشه در نظر داشته باشید که در هنگام انتخاب کیف پول دیجیتال امنیت کیف پول را اولویت اول خود قرار دهید.

بهترین کیف پول های دیجیتال برای نگهداری ترون (TRX) عبارت است از کیف پولی که صرافر ارائه می دهد.

ترونیکس یا TRX چیست؟

ترونیکس یا TRX ارز دیجیتال بومی بلاک چین ترون است. ترونیکس اولین بار در سپتامبر سال 2017 میلادی زمانی که ترون توانست توسط عرضه اولیه سکه (ICO) موفق خود بیش از 70 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کند، ارائه شد.

در آن زمان TRX توکنی بود که روی پروتکل ERC20 (بلاک‌چین اتریوم) اجرا میشد. کمتر از یکسال بعد از عرضه اولیه سکه ترون و با توسعه بلاک چین آن، این ارز دیجیتال شبکه اصلی خود را ساخت و توکن ترونیکس از بلاک چین اتریوم به بلاک‌چین انحصاری Tron منتقل شد. به همین دلیل نیز ترونیکس یک کوین محسوب می شود نه توکن .

Tron شبکه انحصاری خود را در 25 ژوئن سال 2018 میلادی ایجاد کرد که این روز به عنوان روز استقلال ترون شناخته می‌شود و ترون هر ساله قرار است آن را جشن بگیرد. در حال حاضر ترون هنوز در حال جمع‌آوری توکن های ERC20 خود و سوزاندن آنها است تا تنها کوین های موجود در شبکه اصلی ترون باقی بمانند.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها ترون

منظور از توکن های TRC10 و TRC20 چیست؟

براساس تعریفی که در وب سایت Tron آمده “TRC10” استانداردی فنی است که توسط بلاک چین ترون و بدون نیاز به ماشین مجازی ترون (TRON Virtual Machine) پشتیبانی می‌شود. اما “TRC20” استانداردی فنی است که برای قراردادهای هوشمند و بکارگیری ماشین مجازی ترون از آن استفاده می‌شود.

 امکان ساخت و عرضه توکن‌های TRC10 دلخواه در شبکه TRON به قیمت 1024 TRX برای کاربران وجود دارد. در این حالت سازندگان توکن نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی برای ساخت توکن خود ندارند و فرآیند ساخت توکن بسیار ساده است. یکی از شناخته شده ترین توکن های TRC10 توکن بیت تورنت (BTT) است.

در توکن‌های TRC20 امکان استفاده از قراردادهای هوشمند با استفاده از ماشین مجازی TRON وجود دارد. توکن ها بطور کامل با توکن های ERC20 سازگار هستند و در نتیجه به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که قراردادهای اتریوم خود را به شبکه ترون منتقل کنند.

قراردادهای هوشمند امکانات نامحدودی دارند و توکن‌های TRC20 ویژگی‌هایی دارند که در توکن‌های TRC10 وجود ندارد. با این حال پیاده سازی توکن های TRC20 بسیار پیچیده‌تر از توکن های TRC10 است. یکی از شناخته شده ترین توکن‌های TRC20 توکن ANTE است که در پلتفرم محبوب TRONbet استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

در این گزارش یونیننس دریافتیم که ترون این روزها یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک چینی و یکی از جذاب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است که توجه هر سرمایه‌گذاری را به خود جلب می‌کند. برای چگونگی اطلاعات بیشتر و خرید آن می توانید به وب سایت صرافی صرافر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="1078"]

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: