اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : روش‌های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین

روش‌های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

یک سرمایه‌گذار موفق علاوه بر اینکه باید با نحوه خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال آشنا باشد، باید انواع روش‌های تحلیل و چگونگی استفاده از آن‌ها را نیز بداند. یک سرمایه‌گذاری در صورتی که تنها با اکتفا به شنیده‌ها و حرف‌های دیگران اتفاق بیافتد، عاقبت خوشی در انتظارش نخواهد بود. در این مطلب ضمن تشریح انواع شیوه‌های تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال، منابع لازم برای یادگیری کامل هر یک را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بازار ارزهای دیجیتال مانند هر بازار مالی دیگر ویژگی‌هایی دارد که آشنا بودن با آن‌ها وظیفه هر سرمایه‌گذار و معامله‌گری است. وجود رفتارهای مشابه در بازارهای مالی که به پدیده‌های یکسانی منجر می‌شود، موجب شده تا اساس شیوه‌های تحلیلی که برای مثال در بازار بورس، بازار اوراق قرضه و بازار ارز دیجیتال به کار می‌روند، یکسان باشند. متداول‌ترین نوع تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال (بنیادین) است.

البته شیوه تحلیل دیگری تحت عنوان تحلیل احساسات نیز وجود دارد که استفاده از شاخص‌های مربوط به آن مانند شاخص ترس و طمع در تحلیل ارزهای دیجیتال می‌تواند راهگشا باشد.

روش‌های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

برای اینکه بتوانید از سیگنال‌های بازار ارز دیجیتال سر در آورده و نتایج خوبی از آن‌ها کسب نمایید، لازم است که آن‌ها را تحلیل نمایید. به طور کلی بازر ارزهای دیجیتال به دو روش تحلیل می‌شوند. روش اول تحلیل تکنیکال و روش دوم تحلیل فاندامنتال نام دارد. در ادامه به معرفی هر یک از این روش‌های تحلیل خواهیم پرداخت.

برای سرمایه گذاری در بازارهای ارز دیجیتالی، اولین قدم ثبت نام در یکی از صرافی های معتبر متمرکز یا غیرمتمرکز میباشد. فرض کنید شما میخواهید در بورس ایران سرمایه گذاری و یا خرید و فروش کنید، اولین قدمی که باید بردارید، ثبت نام در یکی از کارگزاری های بورس میباشد؛ کارگزاری درواقع پل ارتباطی شما با بازار بورس به حساب می‌آید.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین

تحلیل تکنیکال

یکی از اصلی‌ترین روش‌های تحلیل بازار و قیمت ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال است. این تحلیل با استفاده از سیگنال خرید ارز دیجیتال صورت می‌پذیرد. نکته‌ای که در تحلیل تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که این تحلیل به خوبی نشان می‌دهد که تاریخ در بازار تکرار خواهد شد. بدین معنا که با بررسی نمودارهای قیمتی ارز دیجیتال در زمان‌های مختلف می‌توانید دریابید که قیمت ارز دیجیتال در شرایطی مانند شرایط کنونی چگونه بوده است و بازار چه واکنشی به آن‌ها نشون داده است.

به نوعی می‌توان گفت در تحلیل تکنیکال سیگنال خرید ارز دیجیتال، نوسانات قیمتی گذشته ارز دیجیتال تحلیل می‌شوند تا امکان پیش‌بینی قیمت آن ارز در آینده فراهم شود. تریدرها می‌توانند با بررسی سیگنال‌ها، نمودار قیمتی، حجم معاملات و همچنین نحوه شکل‌گیری الگوها بهترین زمان را برای خرید و فروش انتخاب می‌نمایند و به سوددهی می‌رسند.

تحلیل فاندامنتال

روش تحلیل دیگری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که با نام تحلیل فاندامنتال شناخته می‌شود. در این نوع تحلیل، سرمایه گذار به بررسی اخبار، اقتصاد و وضعیت جامعه می‌پردازد تا از این طریق بتواند بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال را دریابد. این روش تحلیل توسط فردی به نام بنجامین گراهام پایه‌گذاری شد. این نوع تحلیل کاملا تخصصی و نیازمند تجربه بسیار زیادی می‌باشد و به همین خاطر افراد تازه‌کار قادر به انجام آن نخواهند بود.

اطلاعاتی که در تحلیل فاندامنتال مورد استفاده قرار می‌گیرند از طرق مختلفی نظیر وب‌سایت‌های ارز دیجیتال، وایت پیپرها، کانال‌های ارتباطی جامعه و همچنین نشریات و خبرگذاری‌ها به دست می‌آیند. این نوع تحلیل مزایای بسیار زیادی را نیز با خود به همراه دارد. به عنوان مثال این نوع تحلیل به فرد کمک می‌کند که درک بهنتری از بازار ارزهای دیجیتال یافته و در بلند مدت به بیشترین مقدار سود برسد.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین

سیگنال خرید ارز دیجیتال

افزایش محبوبیت بیت کوین در میان مردم سبب گشت که ارزهای دیجیتال دیگری با ویژگی‌ها، مزایا و حتی معایب مختلفی وارد بازار شوند. با گذر زمان بسیاری از این ارزهای دیجیتال جدید نیز شناخته شده و به محبوبیت در میان مردم رسیدند. البته هنوز هم بیت کوین به عنوان پرطرفدارترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود و بسیاری از افراد، به خرید این ارز دیجیتال تمایل نشان می‌دهند.

قیمت ارزهای دیجیتال دائما با نوساناتی روبه‌رو است. این نوسانات می‌توانند برای سرمایه‌گذار سود و یا ضرر داشته باشند. اما اینکه چه زمان خرید ارز دیجیتال با سود همراه خواهد بود و چه زمان ضرر به دنبال خواهد داشت، سوالی است که برای بسیاری از افراد تازه‌کار و مبتدی در حوزه ارزهای دیجیتال پیش می‌آید. پاسخ این سوال در سیگنال خرید ارز دیجیتال خلاصه می‌شود.

برای اینکه افراد بتوانند از راز و رمز ارزهای دیجیتال و زمان سوددهی آن‌ها آگاهی یابند به سیگنال خرید ارز دیجیتال نیاز خواهند داشت. این سیگنال و تحلیل آن به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که ارز دیجیتال را با کمترین قیمت خریداری کنند و با بهترین قیمت به فروش برسانند.

تریدرهای موفق همیشه سیگنال‌های خرید ارزهای دیجیتال را به خوبی و کامل تجزیه و تحلیل می‌کنند تا ضرر دامن‌گیرشان نشود. اما افراد تازه‌کار در این حوزه معمولا در ابتدای کار کاملا احساسی و غیر تخصصی عمل خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که افراد متخصص نیز در برخی موارد ممکن است حتی پس از تحلیل سیگنال خرید ارز دیجیتال نیز مرتکب اشتباهاتی شوند، اما معمولا استفاده از یک روش تحلیل صحیح می‌تواند کاملا مناسب عمل کرده و نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

ارزهای دیجیتال یکی از مطمئن‌ترین و بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری حال حاضر به شمار می‌آیند. اما این سرمایه‌گذاری مطمئن و خوب می‌تواند در شرایطی برای شما سوددهی نداشته باشد. تمام افراد برای اینکه بتوانند رمز و رازهای ارزهای دیجیتال را کشف کرده و به سوددهی برسند، ملزم به تحلیل سیگنال ارز دیجیتال می‌باشند.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین

مفهوم خطوط روند در سیگنال خرید ارز دیجیتال

خطوط روند در سیگنال‌های خرید ارز دیجیتال به معنی جهتی هستند که ارزهای دیجیتال به سمت آن کشیده می‌شوند. جداسازی و تحلیل خطوط روند در سیگنال خرید ارز دیجیتال چندان ساده نیستند، اما اگر می‌خواهید به سود برسید لازم است که خطوط را به درستی بررسی نمایید.

بررسی خطوط روند به افراد کمک می‌کنند که برنامه‌ریزی دقیق و کاملی در بازار داشته باشند و از ضرر در این حوزه در امان بمانند. لازم است در نظر داشته باشید که قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانند بر اساس عوامل مختلفی تغییر کنند و شما بدون تحلیل و بررسی سیگنال ارز دیجیتال و همچنین خطوط روند در آن قادر به پیش‌بینی قیمت آن نخواهید بود.

پس اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید، این نکته را در نظر بگیرید که رسیدن به سود در این حوزه نیازمند یادگیری تحلیل‌ها و همچنین بررسی دقیق خطوط روند می‌باشد.

بهتر است پیش از سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال خاص نیز نمودار قیمتی آن را بررسی کنید تا متوجه شوید این ارز دیجیتال در گذر زمان چگونه عمل کرده و آیا سودی را برای صاحبان خود به همراه داشته یا خیر.

کندل استیک درلغت به معنای شمعدان میباشد و جالب است که بدانید، فروشندگان برنج در ژاپن اولین‌ افرادی بودند که از کندل ها برای شناسایی قیمت بازار وشتاب قیمتی در بازارهای مالی استفاده ‌کردند. بنابراین در تعریف کندل می‌توان گفت، یک نوع نمودار قیمتی است که با کمک آن می‌توان قیمت‌های بالا، پایین، بازشدن و بسته شدن قیمت یک ارز دیجیتال در یک دوره زمانی مشخص را مشخص نمود. 

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین

نتیجه گیری

خرید ارزهای دیجیتال می‌تواند سود بسیار زیادی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد، اما این سود در صورت عدم شناخت بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به زیان بدل شود. 

سیگنال خرید ارز دیجیتال راهنمای بسیار خوبی برای خرید به موقع و صحیح به حساب می‌آید. اکثریت سرمایه‌گذاران موفق حوزه ارزهای دیجیتال، آشنایی بسیار خوبی با سیگنال‌های خرید دارند و با استفاده از همین سیگنال‌ها توانسته‌اند به سود بسیار زیادی دست یابند.

اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید، لازم است با راه‌های تحلیل سیگنال ارز دیجیتال آشنا شوید. از این رو شما عزیزان می توانید در دوره های معامله گر بازار رمز ارز UCC-T و تحلیلگر بازار رمزارز UCC-A یونیننس ثبت نام و شرکت نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="1078"]