اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : بهترین صرافی ارز دیجیتال

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال

بدیهی است که شما برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، همانند سایر ارزها، باید به یک صرافی مراجعه نمایید. از آن جایی که ارز‌های دیجیتال وجود فیزیکی ندارند و به صورت دیجیتال و مجازی مبادله می‌شوند، صرافی‌های ارز دیجیتال نیز به صورت مجازی به خرید و فروش می‌پردازند.

صرافی‌های ارز دیجیتال معمولا امکانات و ویژگی‌های مختلفی دارند. به طور کلی صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان به دو صورت به فعالیت می‌پردازند.

یا به صورت مستقیم ارز‌های دیجیتال را به فروش می‌رسانند و در ازای این ارز‌ها پول فیات از جمله ریال، دلار، یورو و … دریافت می‌کنند؛ و یا به صورت واسط بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنند.

در نوع اول قیمت ارز‌های دیجیتال مستقیما توسط صرافی ارز دیجیتال مشخص می‌شود، اما در نوع دوم قیمت ارز‌های دیجیتال توسط خود فروشنده ارز تعیین می‌گردد. به نوع اول صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی کارگزار گفته می‌شود و نوع دوم آن‌ها به بازار معاملاتی شناخته می‌شوند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران نیز یکی از همین دو نوع صرافی می‌باشد. معمولا در کشور ما تعداد صرافی‌هایی که به صورت واسطه در حوزه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند، بیشتر می‌باشد.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال

چگونه صرافی‌های معتبر را از نامعتبر تشخیص دهیم؟

کاربران ایرانی می‌توانند از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و یا ایرانی اقدام به خرید ارز دیجیتال نمایند. از آن جایی که هنوز قوانین شفافی در رابطه با صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران و بسیاری از دیگر کشور‌های جهان وجود ندارد، اعتماد به صرافی‌ها دشوارتر می‌گردد. به طور کلی راه‌هایی برای تشخیص صرافی‌های معتبر از صرافی‌های نامعتبر وجود دارد.

اگرچه این روش‌ها، چندان علمی و اثبات شده نیستند، اما احتمال خطا و انتخاب صرافی نامعتبر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. برخی از اصلی‌ترین مواردی که به هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید به آن‌ها دقت کنید، به شرح زیر می‌باشد:

  • دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال را به خوبی بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که آدرس صرافی انتخابی شما در لیست اسکم، یا همان کلاهبرداری نباشد.
  • از سرمایه‌گذاران صرافی انتخابی‌تان سوالاتی در ارتباط با سابقه و اعتبار صرافی بپرسید.
  • اعتبار صرافی را در بازار ارز‌های دیجیتال ایران و جهان بررسی نمایید.
  • نسبت به مقدار سرمایه در حال گردش در صرافی آگاهی یابید.
  • تعداد کاربران و حجم معاملات صرافی را بررسی نمایید.
  • کارمزد‌های صرافی و همچنین پشتیبانی آن را در نظر بگیرید.
  • سایت صرافی و شبکعه های اجتماعی آن را به درستی بررسی نمایید.
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال

ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

با جستجوی عباراتی نظیر «خرید ارز دیجیتال» یا «خرید بیت کوین» با تعدادی صرافی ارز دیجیتال ایرانی مواجه خواهید شد که هر یک دارای ویژگی‌هایی می‌باشند. 

اما سوال این است که کدام یک از این صرافی‌ها بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران می‌باشد. به طور کلی برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران باید فاکتور‌هایی را در نظر بگیرید. برخی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که می‌توانند خوب یا بد بودن صرافی ارز دیجیتال را تعیین نمایند، به شرح زیر می‌باشند:

  • امنیت
  • اعتبار
  • حجم معاملات
  • احراز هویت
  • نحوه قیمت‌گذاری‌ها
  • پشتیبانی
  • قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای
  • نداشتن محدودیت خرید و فروش
  • میزان کارمزد
  • تنوع در تعداد ارز‌های دیجیتال
  • رابط کاربری سایت
  • تسویه حساب‌ها
 

با توجه به فاکتور‌ها و معیار‌هایی که به هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران باید در نظر بگیرید، می‌توان گفت که بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال بر اساس مخاطبان به سه دسته تقسیم می شود:

  1. صرافی ارز دیجیتال خصوصی: شما تنها با دعوت، می‌توانید در این صرافی‌ها عضو شوید.
  2. صرافی ارز دیجیتال عمومی: در آن‌ها خدمات به همه ارائه می‌شود.
  3. صرافی ارز دیجیتال منطقه‌ای: که تنها به کشور یا کشورهای یک حوزه جغرافیایی محدود، خدمات رسانی انجام می دهند.

همچنین صرافی ها و بازارهای رمزارزی بر اساس نوع معاملات قابل انجام، به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. صرافی ارز دیجیتال با قابلیت معامله فیات با رمزارز
  2. صرافی ارز دیجیتال با قابلیت معامله رمزارز با رمزارز

از منظر دیگر اکسچنج ها یا صرافی ها بر اساس نوع مالکیت کیف پول کاربران به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. اکسچنج های متمرکز: در این اکسچنج ها، به جهت تضمین معاملات انجام شده، کلید خصوصی کیف پول ها در اختیار صرافی ارز دیجیتال است.
  2. اکسچنج های غیرمتمرکز: در این اکسچنج ها، کلید خصوصی کیف پول ها، در اختیار خود کاربران است و امنیت معاملات از طریق داور یا شخص ثالث تضمین می شود.
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال صرافر

در این بخش، به صورت خلاصه‌ در مورد معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌گوییم. در مقالات بعد سعی خواهد شد تا مقایسه جزیی‌تری از امکانات هر اکسچنج ارائه شود.

امنیت، شهرت و سابقه صرافی ارز دیجیتال

امنیت یک صرافی شاید یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب یا حتی مهمترین به حساب بیاید تا حدی که شاید بتوان گفت بهترین صرافی یا بازار ارز دیجیتال، امن ترین آنهاست.

در یک اکسچنج ناامن هرچقدر هم کارمزدها و هزینه ها پایین باشد، امکان از دست رفتن دارایی یا بلوکه شدن دارایی به واسطه نفوذ هکرها یا اختلال در سیستم معاملاتی، ریسک کار با آن را افزایش خواهد داد.

البته برای یک کاربر هرگز شاخص روشنی برای سنجش میزان امنیت یک بستر وجود ندارد. تنها پارامتر قابل سنجش، سابقه معاملاتی در آن بستر خواهد بود. اینکه یک اکسچنج تا کنون مورد حمله قرار گرفته؟، آیا این حمله ها موفقیت آمیز بوده؟ در صورت موفقیت آمیز بودن، آیا اکسچنج جبران خسارت نموده؟ آیا معاملات در بستر به سرعت از سرگرفته شده؟ این سوالات همه چک لیست قضاوت در مورد امنیت یک بستر می باشد.

کارمزد معامله (Fee)

تمامی صرافی های ارز دیجیتال برای انجام مبادله در سایت، مبلغی را به عنوان کامزد دریافت می‌کنند. یکی از ابتدایی ترین مسائلی که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌بایست در نظر بگیرید، تمامی قوانین مرتبط با کارمزد در آن اکسچنج است.

فرآیند احراز هویت

بسیار مهم و حیاتی است که قبل از شروع به کار با هر صرافی یا بازار، با فرآیند احراز هویت آن آشنا شوید. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از کاربران خود تقاضای ارائه مدارک هویتی نظیر پاسپورت، گواهینامه و کارت شهروندی می‌کنند. 

هرچقدر فرآیند احراز هویت دقیق‌تر باشد، می‌توان گفت که امنیت و سلامت معاملات نیز بالاتر خواهد رفت. اهمیت احراز هویت در صرافی هایی که تبدیل ارز دیجیتال به فیات را انجام می دهند، بیشتر است چرا که این صرافی ها بیشتر در معرض خطر پولشویی قرار می گیرند.

البته احراز هویت همیشه مطلوب نیست. برای اتباع کشورهایی مثل ایران، اکسچنج های خارجی که در زمینه احراز هویت سهل گیرتر هستند، اطمینان خاطر بیشتری در مقابل بلوکه شدن اموال، ایجاد می کنند.

در برخی از صرافی ها احراز هویت شما به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. یعنی شما زمانی احراز هویت کامل می‌شوید که بخواهید از حداکثر امکانات اکسچنج یا صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید. در حالی که می‌توانید در حجم پایین فعالیت‌ها، مدارک شناسایی کامل خود را ارائه ندهید.

کارمزد انتقال

کارمزدهای انتقال نیز جزء مهمترین پارامترهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است. چرا که هزینه‌های برداشت و واریز کاربران، در هر تراکنش به همین فاکتور بستگی دارد.

حجم بازار، سیالیت و شکاف قیمت

یکی دیگر از مهمترین پارامترهایی که معمولاً کاربران حرفه ای مدنظر قرار می دهند، حجم معاملات بازار، سیالیت و همینطور شکاف قیمتی یا اسپرد (spread) در صرافی ارز دیجیتال است.

حجم بازار، مواقعی که به دنبال معاملات بزرگ می گردید پارامتر بسیار مهمی است. در صورتی که در یک بازار قیمت ها یا کارمزدها مناسب باشند اما حجم مناسبی در سفارش ها وجود نداشته باشد مجبور خواهید شد برای یک خرید بزرگ تعداد زیادی از سفارش ها را بردارید و در اصطلاح رِنج بکشید و این مسئله هزینه های شما را به شدت افزایش می دهد.

همچنین در صورتی که حجم معاملات یک بازار یا صرافی پایین باشد (سیالیت پایین)، زمان مورد نیاز برای تبدیل دارایی بیشتر خواهد شد. بنابراین هرچقدر هم که کارمزدها در چنین صرافی کم باشد، هزینه زمانی آن را بی اثر خواهد کرد.

شکاف قیمت یا اسپرد نیز پارامتر مهم دیگری است که برای ترید بسیار اهمیت دارد. شکاف قیمت به اختلاف میان بهترین سفارش خرید و فروش در یک بازار می گویند. در صورتی که شکاف قیمتی زیاد باشد، شما به محض خرید ارز دیجیتال، اگر به هر دلیل تصمیم به فروش سریع بگیرید، به اندازه این شکاف قیمت در ضرر خواهید بود.

امکان تعیین قیمت توسط کاربر

تفاوت بین بازارها و صرافی های عامل در چگونگی تعیین قیمت است. بازارها این امکان را به کاربران می‌دهند تا سفارش خود را بر اساس قیمت مدنظر خود تعیین نموده و کشف قیمت به صورت رقابتی صورت می‌گیرد.

اما صرافی‌ها خودشان به صورت مستقل قیمت را تعیین کرده و بر اساس آن، با کاربر معامله می‌نمایند. وجود دفتر سفارشات در یک پلتفرم نشان‌دهنده وجود امکان تعیین قیمت توسط کاربر است.

تعداد کوین و جفت های رمزارزی قابل معامله

تعداد کوین هایی که یک صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، از جمله پارامترهای تصمیم گیری برای انتخاب بهترین گزینه به حساب می آید. همچنین تنوع در جفت های قابل معامله در یک بازار هم به جذابیت معاملاتی در آن بازار کمک خواهد کرد. اینکه مثلا شما بتوانید در شرایطی که یک رمزارز از رشد بازار جامانده، سایر ارزهای دیجیتال رشد کرده را به آن تبدیل کنید تا از آن کسب درآمد کنید نکته حائز اهمیتی است.

در صورتی که تنوع جفت های قابل معامله در بازار کم باشد، مجبور خواهید شد که تبدیل را در چند مرحله انجام دهید. به عنوان مثال، اگر استلار رشد کرده باشد ولی ریپل جا مانده باشد، موقعیت مناسبی خواهد بود تبدیل استلار به ریپل انجام شود ولی اگر امکان تبدیل مستقیم در صرافی فراهم نباشد نیاز هست تا یک مرحله استلار را به بیت یا تتر تبدیل و سپس بیت یا تتر را به ریپل چنج کنید. همین تبدیل چند مرحله ای ممکن است بخش زیادی از سود شما را از بین ببرد.

پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال

اگر بگوییم پشتیبانی سریع و دقیق بعد از امنیت، مهمترین پارامتر انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است، بیراه نرفته ایم. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا کارمزدهای بالاتر پرداخت کنند ولی از پشتیبانی آنلاین و به لحظه استفاده نمایند. حضور پشتیبان در کنار یک تریدر به آرامش خیال و رفع به موقع موانع کسب درآمد کمک شایانی خواهد کرد.

راه های شارژ حساب

آپشن هایی که یک اکسچنج برای شارژ حساب در اختیار کاربر قرار می دهد به سهولت استفاده از بستر کمک خواهد کرد. این امکان از این جهت که در ایران تنها راه انتقال پول، شبکه شتاب است خیلی مهم به نظر نمی رسد اما در خارج از کشور، به واسطه وجود ابزارهای مختلف نقل و انتقال پول نظیر ویزاکارت، مسترکارت، پی پال و …، پارامتر قابل تأملی برای انتخاب یک بستر به حساب می آید.

کاربرپسند بودن

هرچقدر حس بهتری از کار کردن با یک صرافی ارز دیجیتال داشته باشید، میزان موفقیت معاملاتی شما هم بیشتر خواهد بود. پیچیدگی بیش از حد در یک صرافی، مانعی مهم بر سر راه استفاده افراد مختلف از آن و در نتیجه رشد آن صرافی خواهد بود. 

همچنین ممکن است به واسطه عدم طراحی مناسب یک اکسچنج، اشتباهات فردی در حین انجام معامله یا در مراحل واریز و برداشت به وجود بیاید که همگی باعث از بین رفتن بخشی از دارایی خواهد شد.

البته به طور طبیعی صرافی های عامل از پیچیدگی پایین تری نسبت به بازارها برخوردارند ولی هزینه های بالاتری برای کاربر خواهند داشت. بنابراین ایجاد یک توازن در این پارامترها برای کاربر مهم خواهد بود.

محدودیت جغرافیایی

بسیار مهم است که صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب نمایید که به کشور یا منطقه محل زندگی شما خدمات ارائه دهد. مثلا برخی اکسچنج‌ها به کشورهای آمریکای شمالی خدمات ارائه می‌دهند، ولی در کشورهای آسیایی فعالیت اقتصادی ندارند. در صورتی که شما تابعیت ایران را داشته باشید، این مسئله بسیار حیاتی است.

بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال به واسطه تحریم‌ها، اعلام نموده‌اند که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند. برای استفاده از امکانات چنین اکسچنج‌هایی باید جانب احتیاط را رعایت نمود! در حال حاضر تعداد زیادی از صرافی های ارز دیجیتال، در صورت شناسایی کاربران ایرانی، دارایی های آنها را بلوکه می کنند.

صرافی یا بازاری که در همه شاخص ها بهترین باشد در دنیا وجود ندارد. انتخاب شما بر اساس نیازتان شکل می گیرد. بهترین صرافی ارز دیجیتال، بستری است که با توجه به شناسایی نیازهای جامعه هدف خود، توازن مناسبی بین شاخص های مختلف به وجود آورد. 

نتیجه گیری

نتخاب اکسچنج ها بدون در نظر گرفتن معیارها و شاخص های مورد نیاز، یک فرآیند زمانبر و سخت است. حتماً توجه داشته باشید که هنگام انتخاب اکسچنج، کارمزد، شهرت، امنیت، فرآیند احراز هویت و محدودیت‌های جغرافیایی در دریافت خدمات را مد نظر قرار دهید. 

در مجموع تمامی شاخص ها می توان گفت که در حال حاضر بهترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، صرافر می باشد. اگر کاربر تازه کاری هستید، صرافی صرافر را به شما پیشنهاد می کنیم. 

اگر به دنبال خرید و فروش رمزارزهای جدید هستید، صرافی ارز دیجیتال صرافر این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد. اگر به دنبال معاملات با فیات با کارمزد مناسب هستید، صرافر برای شما مناسب خواهد بود.

اگر در ایران زندگی می کنید، تمامی صرافی های اشاره شده، ایران را در لیست تحریم خود قرار داده اند، بنابر این استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مثل صرافر را به شما پیشنهاد می دهیم. 

صرافر همچنین می تواند راه ورود شما به بازارهای جهانی نیز، تلقی شود. جایی که به راحتی می توانید ریال خود را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و سپس آن را به حساب خود در بازارهای جهانی منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: