اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : با چه ویژگی هایی، یک ماینر خوب را خریداری کنیم ؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو معاله گری در بازار رمزارز و فارکس تحلیل بازار مسکن

با چه ویژگی هایی، یک ماینر خوب را خریداری کنیم ؟

نکات قابل توجه خرید ماینر ؛امروزه با توجه به درآمد زا بودن صنعت بلاک چین ، آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین به سرعت در حال افزایش است.

با افزایش دانش بلاکچین در اکثر مردم ، کسب  درآمد بیشتر در این عرصه جستجو و کنکاش می‌شود .یکی از راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و بیت کوین استخراج ارزهای دیجیتال می باشد که خود شامل مراحل مختلفی است.

 آموزش در حیطه استخراج ارزهای دیجیتال از اولین و مهمترین مراحلی است تا اطلاعات بلاکچینی کسب شود. انتخاب نوع ارز دیجیتال جهت استخراج یکی دیگر از مراحل مهم ماینینگ می باشد. یکی دیگر از دغدغه های استخراج تهیه و انتخاب دستگاه های سخت افزاری استخراج ارز های دیجیتال، یا همان دستگاه های ماینر می باشد.

 چگونه می توان یک دستگاه ماینر خوب انتخاب کرد؟ به چه نکاتی جهت انتخاب وخرید دستگاه ماینر می بایست توجه کنید تا سودآوری بیشتری داشته باشد؟ دستگاه های ماینر خوب چه مشخصاتی دارد ؟ کلاً کدام دستگاه استخراج کیفیت بهتری دارد؟ قبل از خرید به چه نکاتی باید توجه کنید که دستگاه باکیفیت تری بخرید؟ ما در این گزارش یونیننس سعی داریم که تعدادی از این سوالات را پاسخگو باشیم و نکات مهم قبل از خرید دستگاه ماینر را به شما پیشنهاد

خرید دستگاه های ماینر

دستگاه های اسیک به صورت اختصاصی فقط برای عملیات ماینینگ یا استخراج ساخته شده اند و از این نظر سود آوری بیشتری نسبت به سایر روش های استخراج دارند.

طرز استفاده از آن ها آسان است و همه افراد با در نظر گرفتن چند نکته می توانند کارکردن با آن ها را یاد بگیرند. اما خرید فروش این دستگاه های ماینر مخصوصا در کشور ما هنوز سختی های خاص خود را دارد. پیش از این دستگاه های ماینر به صورت قاچاق وارد کشورمی شد که این باعث مشکلاتی مانند عدم تعهد فروشنده، مشخص نبودن اصالت کالا، نبود گارانتی و…. می شد.

در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت با شرط گرفتن مجوز، اجازه واردات ماینرها را داده است. اما به طورکلی پروسه انجام آن طولانی است و بسیاری از افراد تن به آن نمی دهند. برای خرید ماینر های نو هم چالش وجود دارد. چراکه این ماینرها به تعداد خاص تولید و اغلب اوقات پیش فروش می شوند. 

در نتیجه بازار به دست واسطه گرها می افتد که در نهایت به فروش ماینرها با قیمت بالاتر می انجامد که این نیز موجب مشکلاتی مانند فروش ماینر کارکرده به جای ماینر نو ، عدم تعهد فروشنده و… شده است. باید بدانید که ماینر های کارکرده بازدهی مناسبی برای شما نخواهد داشت چراکه هرلحظه ممکن است از کارافتاده و یا دارای مشکلاتی باشد که از آن بی خبرید.

لذا توصیه می کنیم درصورت داشتن شرایط به سراغ ماینرهای کارکرده نروید. زیرا در ماینرهای نو و خرید از منبع معتبر هم اصالت کالا تضمین شده است و هم زمان بازگشت سرمایه و در نهایت سودآوری شما بیشتر است. بجز دستگاه ماینر ارزدیجیتالی که برای استخراج انتخاب می کنید نیز در سودآوری شما نقش ویژه ای دارد. به طور کلی ارزی مناسب استخراج است که اگر سختی استخراج آن بالا رفت قیمت آن نیز افزایش داشته باشد که استخراج آن به صرفه باشد.با ما همراه باشید تا تمامی نکاتی که قبل از خرید ماینر باید به آن ها توجه کنید را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو معاله گری در بازار رمزارز و فارکس تحلیل بازار مسکن

مشخصات عمومی ماینرها

معمولاً هر دستگاه ماینر فقط از یک الگوریتم رمزنگاری پیشتیبانی می‌کند و تعداد کمی از دستگاه‌های جدید از چند الگوریتم پشتیبانی می‌کنند به این ترتیب، هر دستگاه فقط می‌تواند تعداد معدودی ارز دیجیتال را استخراج کند. قدرت پردازش هر دستگاه استخراج یا ماینر مخصوص خود دستگاه است ، که به آن نرخ هش یا هش ریت (Hash Rate) می‌گویند. هر چقدر مقدار قدرت پردازش دستگاه بالاتر باشد، میزان بیت کوین‌ و ارز های دیجیتال استخراج شده بالاتر می‌رود.

به مدل و قدرت هش ریت دستگاه توجه کنید

برای یک مدل خاص ، ممکن است چندین دستگاه استخراج با هش ریت‌ های مختلف باشد. و بعضی فروشندگان سودجو از ناآگاهی خریداران سوء‌استفاده می‌کنند و دستگاه‌های ضعیف‌تر یک مدل را که قیمت کمتری دارند با قیمت نوعی از همان مدل که قدرتمندتراست می فروشند بنابراین قبل از خرید حتما از قدرت هش مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

توجه کنید که قدرت هش و مدل یک دستگاه استخراج معمولا با برچسب بر روی آن حک شده است. همچنین شماره سریال درج شده روی دستگاه باید با شماره سریال درج شده روی کارتن دستگاه مطابقت داشته باشد.

بررسی تعمیر و تهیه قطعات و خدمات پس از فروش دستگاه ماینر

قبل از خرید دستگاه ماینر باید بدانیم که دستگاه‌های ماینر مانند هر دستگاه دیگری می‌توانند خراب شوند که نیاز به تعمیرات دارند. اصلی‌ترین قطعه در یک دستگاه ماینر «هش‌ برد» است. حتما قبل از خرید دستگاه این موضوع را در نظر داشته باشید که کدام ماینر موجودی قطعات و تعمیرکار بیشتری ، در کشور دارد.

دقت کنید که دستگاه ماینر دست دوم نخرید

خرید ماینر دست دوم ریسک بیشتری نسبت به خرید دستگاه نو دارد. بدانید که ماینر معمولا ۲۴ ساعته روشن است و هر چه زمان کارکرد دستگاه دست دوم بالاتر باشد، طول عمر مفید آن دستگاه کمتر است.

شاید ماینر دست دوم بوده و خراب یا فاقد کارکرد واقعی خود باشد، پس حتما ۲۴ الی ۴۸ ساعت مهلت تست از فروشنده بگیرید. ضمنا به ظاهر فیزیکی دستگاه و منبع تغذیه آن نیز دقت کنید که سالم باشند.

مراقب باشید ماینر اورکلاک شده نخرید

برخی از استخراج‌کنندگان ، ماینر خود را «اورکلاک» می‌کنند. یعنی با شکستن محدودیت‌هایی که توسط شرکت روی ماینر اعمال شده است، قدرت آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. ریسک این کار زیاد است چون مصرف برق و دمای دستگاه را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث سوختن پاور یا آسیب به خود دستگاه شود.

بررسی سالم بودن دستگاه ماینر از لحاظ فیزیکی

قبل از خرید حتما دستگاه‌ استخراج را از نظر فیزیکی به خوبی بررسی کنید. بدنه، پاور، چراغ‌ها، فن‌ها، پورت‌ها، کانکتورها و تمام موارد ظاهری دستگاه را به خوبی چک کنید.

 دستگاهی که از نظر فیزیکی ضربه خورده باشد، عمر بسیار کمتری خواهد داشت. دستگاه‌های ماینر ممکن است از داخل کارخانه یا در زمان ارسال دچار آسیب فیزیکی شوند شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر، دستگاه استخراج را محکم در دست‌هایتان بگیرید و چند بار تکان دهید تا از عدم جدا شدن قطعات داخل آن اطمینان حاصل کنید. پس دقت کنید و قبل از خرید و راه اندازی ظاهر دستگاه ماینر را بررسی کنید.

قبل از خریداری میزان صدای دستگاه و گرمای دستگاه ماینر را بررسی کنید

دستگاه های استخراج ارز دیجیتال صدای زیادی تولید می کنند که ممکن است آسیبهای جدی به اطرافیان بزند. یکی از دلایل اصلی فروش دستگاه‌های ماینر، صدای طاقت‌فرسای آن‌هاست. برخی از افراد در ابتدا بدون بررسی درباره صدای بالای دستگاه ، اقدام به خرید می‌کنند و بعد به دلیل نداشتن مکان مناسب و صدای بالای آن‌ها مجبور به فروش می‌شوند.

آیا قدرتمند بودن دستگاه به معنای برتر بودن دستگاه ماینر می تواند باشد؟

قدرتمندتر بودن یک دستگاه به معنای مناسب بودن وبهتر بودن آن دستگاه نیست. طول عمر و امکان استفاده طولانی مدت از دستگاه استخراج بسیار مهم است. بهتر است همیشه دستگاه استخراجی را انتخاب کنید که تولیدکننده معتبرتری دارد و امتحان خودش را پس داده است.
برخی از دستگاه‌های ماینر سود بسیار بالایی را دارند، اما طول عمر آنها کم است . ابعاد یا وزنشان مناسب ماینینگ واستخراج نیست. معمولا دستگاهها یی که کاربرد صنعتی دارند و مراکز واستخرهای استخراج بزرگ از آن استفاده می‌کنند، بهترین گزینه برای خرید هستند، دستگاه‌های خوب عمر مناسب، وزن کم و طول عمر بالا دارند. معمولا برند بهتر ومعروفتر ریسک کمتری دارد.

مصرف برق دستگاه استخراج نیز می‌تواند در مناسب بودن آن تاثیر بگذارد . در جایی که هزینه برق پایین است، شما می‌توانید دستگاه پرمصرف‌تر اما ارزان‌تری را تهیه کنید و بالعکس در محل‌هایی که هزینه برق بسیار بالاست، بهتر است که دستگاه‌های ضعیف‌تر اما کم‌مصرف‌تر را برای ماینینگ انتخاب کنید .

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک تحلیلگر خبره cfa سرمایه گذاری در بازار خودرو تحلیلگری بازار خودرو معاله گری در بازار رمزارز و فارکس تحلیل بازار مسکن

روش تشخیص دستگاه ماینر نو از ماینرهای کارکرده

در بعضی موارد ممکن است به طور قطع نتوان ماینرهای نو و کارکرده را از هم تمیز داد .اما به حال توجه به یک سری نکات در این امر جالب توجه است. به بسته بندی ماینر هنگام تحویل توجه کنید.معمولا شرکت ها از پک هایی استفاده می کنند چسب و کارتن آن ها تنها قابلیت یکبار بازشدن را دارد و اگر بیش از یکبار آنپک شده باشند کاملا قابل تشخیص است.

مثلا کمپانی بیت مین از پلاستیک های ضد استاتیکی استفاده می کند که در صورت باز شدن تغییر می کنند و به شکل اول در آوردن آن ها بسیار سخت است. توجه به شماره سریال دستگاه نیز از موارد مهم است. شما می توانید با استعلام از طریق شماره سریال دستگاه به زمان ساخت، مدت زمان گارانتی و همچنین اصالت کالا پی ببرید.

موارد دیگر مانند خط خوردگی ، وجود گردو غبار و همچنین به زردی رسیدن قسمت های سفید دستگاه نیز از نشانه های بدیهی عدم نو بودن ماینر می باشد. همچنین سوکت های برق هشبرد نیز بعد از مدتی کارکرد رنگ آن ها به زردی متمایل می شود و آن نیز قابل تشخیص است

سخن آخر درباره نکات لازم برای خرید ماینر

بهتر است دستگاه ماینری انتخاب کنید که برند معتبرتری داشته باشد و امتحان خودش را پس داده باشد. باید بدانیم قدرتمند بودن ماینر به معنای بهتر بودن آن نیست. سودآوری، طول عمر و صنعتی بودن ملاک برتری دستگاه می باشد. چالش‌های زیادی در استخراج ارز دیجیتال وجود دارد باید بدانید انجام استخراج ارزهای دیجیتال به معنای خوابیدن و پول درآوردن نیست .

قبل از خرید ماینر حتما اطلاعات کاملی از محصول مورد نظرتان بیابید، و از اعتبار فروشنده ماینر مطمئن شوید . خرید و تحویل حضوری قطعا بهتر از سفارش از راه دور است. در هنگام خرید دستگاه استخراج ارز دیجیتال بررسی‌های لازم را انجام دهید و حتما از فروشنده مهلت تست بگیرید.