اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

5/5
UNINANCE
خبرهای اقتصادی یونیننس

موضوع : شناسایی واحدهای غیر‌ایمن در برابر حریق

شناسایی واحدهای غیر‌ایمن در برابر حریق

به گزارش خبرگذاری یونیننس، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم ۲۲ گروه ارزیابی واحدهای مسکونی با اولویت ساختمان‌های بندمرتبه و مهم تشکیل می گردد. ارزیابی خطر این ساختمان‌ها که تهیه شود به آمار جدیدی دست پیدا می کنیم. این طرح با همکاری سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، آتش‌نشانی، معاونت فنی عمرانی و معاونت شهرسازی شهرداری، وزارت کار و دبیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با جدیت پیگیری می‌شود. دادستانی کشور هم پیگیر است.ضمن اینکه وزیر کشور هم دستورالعمل بسیار خوبی را پس از حادثه متروپل ابلاغ کرده‌اند که با این ابلاغیه کار پیش خواهد رفت.

اولویت ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده 

ایشان در ادامه اظهار کردند: با توجه به به سیاست‌های شهرسازی شهردار تهران در راستای حذف تراکم فروشی و  اولویت شهرداری ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده می باشد. نوع سیاستگذاری موجب همکاری یا عدم همکاری مردم می‌شود. تا برای دریافت پروانه نوسازی اقدام کنند. سیاست‌های تشویقی به ویژه برای همشهریان در جنوب تهران موجب رغبت بیشتر مردم برای نوسازی خواهد شد که در دستورکار شهرداری است. ضمن اینکه برخی شهرک‌های مسکونی بر روی بافت ناپایدار و با استحکامات نامناسب احداث شده‌اند که فعلا نمی‌توانیم از آنها نام ببریم. لیست این شهرک‌ها موجود است و توسط دادستانی و شورای شهر تهران با جدیت و ساختمان به ساختمان پیگیری می‌شود. اما مشکل ما موانع حقوقی و اختلاف بین مالکان این ساختمان‌ها هست.

ناایمن بودن پاساژهای معروف در تهران

لازم به ذکر است برخی از پاساژهای معروف و ساختمان‌های شهر هم ناایمن هستند که بی‌مسئولیتی مالکان را نشان می‌دهند و دستگاه قضا برخورد خواهد کرد.

ایشان در ادامه بیان کردند: تا کنون حدود ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در حوزه ایمنی حریق در تهران شناسایی شده است که از این تعداد ۱۲۹ ساختمان بسیار خطرناک است و معاون دادستان تهران مورد به مورد مالکان این ساختمان‌ها را احضار و پرونده‌های آنها را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank:

آخرین اخبار :

خبر اقتصادی به گزارش پایگاه خبری یونیننس : (شناسایی واحدهای غیر‌ایمن در برابر حریق)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و تبلیغات اقتصادی یونیننس ثبت شد.

فهرست مطالب

فرم تماس سریع:

فهرست مطالب