اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : چین لینک (ChainLink) چیست؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک

چین لینک (ChainLink) چیست؟

چین لینک یک شبکه اوراکل است که درصدد ایجاد پلی بین خدمات پرداختی نظیر پی‌پال و ویزا، بانک هایی نظیر HSBC و ولز فارگو و شبکه‌های بلاک چین ، نظیر اتریوم و بیت کوین است. Chainlink در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و توکن ERC-20 آن با نام لینک LINK طی فروش ICO در سال ۲۰۱۷ در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

چین لینک پلتفرم بلاک چین اوراکل است که به برنامه‌ها و اطلاعات و API موجود متصل می‌شود. chainlink که در ابتدا قرارداد هوشمند نام داشت در صدد ایجاد پلی بین شکاف موجود میان یک شبکه بلاک چین و دنیای خارج از آن شبکه است. 

پردازش‌های درون شبکه‌ای شامل قراردادهای هوشمند با پارامترهای مشخص شده در توافق‌های سطوح خدماتی یا SLA می‌باشد. داده‌های اوراکل جمع آوری و تایید می‌شود تا از دستکاری‌ها و تقلب‌ها جلوگیری شود و به اوراکل ها با Link ، توکن چین لینک بر بستر اتریوم جایزه داده می‌شود.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک

پشتیبانی چین لینک (ChainLink) از سایر شبکه‌های بلاک چین

در حال حاضر چین لینک بر بستر بلاک چین اتریوم است و از اتصال به سایر برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم پشتیبانی می‌کند. چین لینک (ChainLink) به زودی از شبکه‌های بلاک چین بیشتری پشتیبانی خواهد کرد؛ زیرا قابلیت همکاری و مشارکت، هدف و تمرکز کل پروژه می‌باشد. سرگی نازاروف موسس چین لینک در گذشته با شبکه پرداختی سوییفت در اوراکل هوشمند سوییفت کار میکرد.

بازارهای اوراکل نظیر چین لینک و آگور (Augur)، داده‌های واقعی را با فناوری بلاک چین ترکیب می‌کنند تا فرصت‌های بیشتری را به وجود بیاورند. بعضی از افراد معتقدند Chainlink، تحول طبیعی ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند می‌باشد. قبل از آنکه بررسی کنیم آیا از کنار هم قرار دادن همه چیز در کنار هم می‌توان سودی کسب کرد یا خیر، به بررسی link، توکن پلتفرم چین لینک بر بستر اتریوم می‌پردازیم.

عملکرد توکن لینک در بازار ارزهای دیجیتال

بیشترین قیمت توکن چین لینک (ChainLink) تاکنون ۱۹.۸۵ دلار بوده است که در تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است. موجودی کل این توکن، یک میلیارد توکن Link است. 

در چند ماه اخیر قیمت توکن لینک به تدریج افزایش یافته است و علی رغم کاهش ارزش کل بازار، قیمت این توکن بیش از ۱۰ برابر شده است. فروش ICO چین لینک در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام شد که طی آن، ۳۵۰ میلیون توکن لینک یعنی ۳۵ درصد موجودی کل توکن توزیع شد. ۳۵۰ میلیون توکن دیگر نیز به اپراتورهای نودها توزیع خواهد شد و ۳۰۰ میلیون توکن باقی مانده برای توسعه های بیشتر در اختیار شرکت باقی می‌ماند.

توکن لینک با فروش داده‌ها و خدمات خارج از زنجیره از طریق API متصل به شبکه چین لینک به منظور تبدیل شدن به نود اوراکل، استخراج شده است. توکن لینک در چندین صرافی ارز دیجیتال نظیر صرافر معامله می‌شود. 

بیش از ۱ میلیارد دلار توکن لینک به صورت روزانه معامله می‌شود و دارای جفت های معاملاتی با بیت کوین، اتریوم، XRP و تتر (USDT) است. توکن لینک در حال حاضر در مرحله آزمایشی بتا به عنوان توکن ERC-20 بر بستر بلاک چین اتریوم است و توسط کیف پول های مطابق با ERC-20 نظیر مای اتر والت و کیف پول های سخت افزاری نظیر لجر نانو اس پشتیبانی می‌شود.

این شرایط ممکن است پس از عرضه شبکه اصلی چین لینک تغییر کند، زیرا توکن لینک از استاندارد جدیدی استفاده خواهد کرد که ترکیبی از المان‌های ERC-20 و ERC-223 می‌باشد. اما تاکنون شبکه اصلی چین لینک ارائه نشده است.

تیم مدیرتی شبکه چین لینک‌

این شبکه اوراکل محصول همکاری چندین توسعه‌دهنده و محققین حوزه بلاک چین و رمزارزهاست. تیم مدیریتی این شبکه از افرادی از کشورهای مختلف هستند.

هسته مرکزی این تیم مدیریتی، ۷ محقق و توسعه‌دهنده حوزه بلاک چین هستند. این تیم مدیریتی در سال ۲۰۲۰ و در پی رشد بسیار زیاد قیمت LINK متهم به فروش گسترده در سقف قیمتی این رمزارز شدند.

زمانی که قیمت رمزارز لینک به مقاومت ۲۰ دلاری خود رسید شاهد فروش گسترده توسط تیم مدیریتی ابن شبکه اوراکل بودیم که بسیاری از افراد این رفتار تیم مدیریتی را سوداگری در بازار دانسته و این عمل آنها را محکوم کردند.

توکن لینک چگونه کار می‌کند؟‌

چین لینک یک شبکه اوراکل است. شبکه اوراکل را می‌توان پلی میان یک شبکه بلاکچین و جهان واقعی بیرون از شبکه آن دانست. اطلاعاتی همچون، دمای هوا، نتیجه یک مسابقه ورزشی و …  ممکن است در برخی از قراردادهای هوشمند مورد نیاز باشد و جزو شرایط یک قرارداد هوشمند باشد.

طبیعتا یک شبکه بلاکچین، راهی برای کسب این اطلاعات خارج از شبکه خود ندارد. در چنین شرایطی شبکه‌های اوراکل وارد کار می‌شوند و این خلا اطلاعات خارج از شبکه بلاک چین را پر می‌کنند. در ازای دریافت این اطلاعات از یک شبکه اوراکل، باید هزینه‌ای به عنوان کارمزد پرداخت شود. 

رمزارز Link چنین کاربردی در شبه اوراکل Chainlink دارد. هر درخواست کننده اطلاعات، در ازای دریافت اطلاعات خود از شبکه اوراکل، بایستی رمزارز لینک را به قرارداد هوشمند بپردازد. از این رو درخواست برای خرید این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد. یکی از دلایل رشد بسیار زیاد قیمت Link، استقبال گسترده از شبکه چین لینک برای دریافت اطلاعات برون شبکه بود.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال چین لینک

نحوه خرید چین رمزارز چین لینک‌

رمزارز لینک را همانند سایر ارزهای دیجیتال می‌توان از طریق صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز خریداری کرد. در حال حاضر عمده معاملات این رمزارز در صرافی بایننس و هیوبی و OKEx انجام می‌شود. 

در صرافی صرافر امکان معامله این رمزارز به صورت جفت ارز در مقایسه با اتریوم و بیت کوین فراهم آماده است. اما اگر قصد نگهداری بلند مدت این ارز دیجیتال را دارید در ادامه بهترین کیف پول‌هایی که امکان ذخیره رمزارز LINK در آنها فراهم آماده را نشان خواهیم داد، کیف پول اتمیک، تراست ولت، کوینمومی از جمله ولت‌هایی است که امکان ذخیره LINK در آنها وجود دارد. به دلیل آنکه رمزارز لینک یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم است، می‌توان در کیف پول My Ether Wallet نیز ذخیره کرد.

جمع بندی

قیمت این توکن در زمان نگارش این گزارش، در محدوده ۱۰.۳۸ دلار معامله می‌شود. تعداد کل توکن لینک برابر با یک میلیارد توکن بوده و در حال حاضر ۳۵۰ میلیون توکن از آن عرضه شده است. 

ارزش بازار این توکن معادل ۳.۶ میلیارد دلار است و حجم معاملات روزانه آن معادل ۱ میلیارد دلار است. توکن LINK در رده‌بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار در جایگاه ۸ بازار قرار دارد. در تاریخچه معاملاتی این توکن، ۱۹.۸۵ دلار بالاترین قیمت بوده که در ۱۶ آگوست ۲۰۲۰ رقم خورده و ۰.۱۲ دلار پایین‌ترین قیمتی است که در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷ معامله شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="1078"]