اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

مرکز یونیننس uninance

انجمن چندملیتی یونیننس

موضوع : معرفی رمزارز استلار (Stellar)

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها استلار

معرفی رمزارز استلار (Stellar)

استلار (Stellar) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که در سال های اخیر به عنوان یکی از رقبا برای بیت کوین توانسته است به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کند و همچنین افراد زیادی از جمله توسعه دهندگان را به خود جذب نموده است.

با رشد 41,900 درصدی لومن (Lumen) در سال 2017 میلادی، استلار به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد. استلار می تواند یکی از گزینه های مناسب برای معامله گرانی باشد که قصد ایجاد تنوع و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارند. 

استلار شبکه ای غیرمتمرکز برای انجام عملیات پرداخت است که با استفاده از دفتر کل توزیع شده روی تکنولوژی بلاک چین به افراد امکان معاملات برون مرزی را می دهد.

استلار در سال ۲۰۱۴ و با ماهیتی تقریبا مشابه ریپل (Ripple) به وجود آمد. در واقع استلار را می توان شاخه یا فورکی (Fork) از ریپل در نظر گرفت. در حالی که ریپل به ارائه راه حلی برای انتقال بین بانک های سراسر جهان متمرکز است، استلار قصد تسهیل پرداخت های بین المللی افراد را در سراسر دنیا دارد.

Stellar با هدف ایجاد پلتفرمی سریع، ارزان و امن برای انتقال وجوه و پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و سیستم های پرداختی سنتی به وجود آمد. استلار توسط سازمانی غیرانتفاعی به نام Stellar Development Foundation مدیریت می شود.

لومن ارز دیجیتال استلار است که با علامت اختصاری XLM در بازار های بین المللی شناخته می شود و میزان کل عرضه آن 100 میلیارد واحد است که با گذشت زمان و بصورت خودکار به بازار عرضه می شود.

لومن ها در قسمت های مختلفی از شبکه استلار مورد استفاده قرار می گیرند به صورتی که مثلاً کاربران برای کمک به شبکه در امر شناسایی حسابهای غیرفعال باید حداقل 0.5 لومن در حساب خود داشته باشند. همچنین لومن به منظور پرداخت کارمزد تراکنش های درون شبکه استلار نیز مورد استفاده قرار می گیرد که حداقل آن 0.00001 XLM است.

ویژگی های مهم ارز دیجیتال Stellar

بصورت خلاصه تعدادی از ویژگی های مهم ارز دیجیتال Stellar بصورت زیر می باشد:

  • پایگاه داده ای غیر متمرکز و متن باز دارد.
  • زمان تایید تراکنش ها درون شبکه آن 3 الی 5 ثانیه است.
  • توانایی انجام هزاران تراکنش بصورت همزمان را دارد.
  • از پروتکل اجماع استلار (Stellar Consensus Protocol) استفاده می کند.
  • قابلیت استفاده از ویژگی چند امضایی (Multisignatures) و قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) را فراهم می کند.
  • امکان تراکنش های چند ارزی را برای افراد فراهم می کند؛ به این معنی که فردی در یک سوی دنیا قصد ارسال پول خود با یک واحد ارزی مثلا دلار را دارد و فردی دیگر در آن سوی دنیا قصد دریافت همان مقدار را با واحد ارزی دیگری به عنوان مثال یورو دارد.
  • تورم ثابت سالیانه 1 درصدی دارد.

تاریخچه استلار

  • سال 2014؛ پروژه استلار توسط جد مک کالب (Jed McCaleb)، بنیانگذار ریپل، و وکیلی به نام جویس کیم (Joyce Kim) با راه اندازی سایتی به نام Secret Bitcoin Project کلید خورد.
  • جولای 2014؛ سازمان Stellar Development Foundation توسط همکاری با فردی به نام پاتریک کولیسون و سرمایه اولیه 3 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و پلتفرم استلار بصورت رسمی به دنیا معرفی شد.
  • آوریل 2015؛ سازمان Stellar Development Foundation پروتکل اجماع استلار را بصورت عمومی معرفی کرد.
  • نوامبر 2015؛ در این تاریخ نام توکن این شرکت از استلار به لومن تغییر داده شد.
کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها استلار

مخترع استلار

مخترع استلار همان گونه که گفته شد جد مک کالب است. او یکی از بنیان گذاران صرافی ارز دیجیتال Mt.Gox بود که پس از هک و زیان 450 میلیون دلاری از این صرافی جدا شد.

پس از آن مک کالب ارز دیجیتال ریپل را بنیان گذاری نمود، اما در سال 2013 میلادی به علت اختلاف عقیده ای با بقیه اعضای پروژه از این پروژه نیز جدا شد و کمی بعد از آن در سال 2014 استلار را ارائه کرد.

Stellar در حال حاضر به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در دنیا تبدیا شده است اعضای تیم اصلی آن علاوه بر مک کالب شامل پاتریک کولیسون (Patrick Collison)، مت مالنوگ (Matt Mullenweg)، ناوال راویکنت (Naval Ravikant) و سم آلتمن (Sam Altman) است.

چگونگی کارکرد رمزارز استلار

حال که با ویژگی های استلار آشنا شدید، وقت آن فرارسیده که ببینیم این ارز دیجیتال چگونه کار می کند. به این منظور با مثالی ساده این مبحث را شرح خواهیم داد.

فرض کنید آلیس قصد ارسال پول به باب را دارد. آلیس در آمریکا و باب در نیجریه زندگی می کنند. آلیس قصد ارسال 100 دلار به باب را دارد با این فرض که در هنگام رسید این مقدار به واحد پول نیجریه نایرا تبدیل شده و به دست باب برسد. این فرآیند چگونه انجام می شود؟

فرض کنید، آلیس در بانک A واقع در آمریکا و باب در بانک B واقع در نیجریه سرمایه گذاری کرده اند. هردوی این بانک ها به شبکه استلار متصل هستند یا به اصطلاح آنکور (Anchor) هستند. آلیس 100 دلار را برای باب ارسال می کند، این تراکنش در عرض چند ثانیه به بانک باب یا همان B برای تطبیق مشخصات ارسال می شود. 

لحظه ای که بانک A سیگنالی مبنی بر صحت اطلاعات از بانک B دریافت کند، وجوه مربوطه از حساب آلیس برداشت می شود. سپس به شکل توکن لومن به شبکه استلار منتقل می شود، سپس داخل شبکه بهترین نرخ ارز برای تبدیل دلار به نایرا (واحد پول نیجریه) انتخاب شده و به حساب باب در بانک B منتقل می شود.

کریپتوکارنسی ارز دیجیتال رمز ارز یونیننس بلاکچین بهترین آموزشگاه رمزارز آموزش تحلیلگری بازار رمزارز آموزش معامله گری بازار رمزارز بهترین آموزشگاه ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل بنیادی تحلیل فاندامنتال صرافی ارز دیجیتال تتر اتریوم معرفی رمز ارزها استلار

مزایا و معایب ارز دیجیتال استلار

مزایا
  • سرعت بالای تراکنش ها؛ استلار می تواند تا 2000 تراکنش در ثانیه را پوشش دهد.
  • کارمزد پایین تراکنش ها؛ به این دلیل که هدف اصلی استلار ایجاد پروتکلی برای انجام تراکنش ها با هزینه ای کمتر نسبت به بانک ها وسایر موسسات مالی است.
  • پشتیبانی از ویژگی های مختلف از جمله قراردادهای هوشمند و قابلیت چند امضایی
  • داشتن شبکه غیرمتمرکز
  • همکاری با شرکت های مطرح دنیا از جمله IBM
  • مانند اتریوم امکان ساخت توکن انحصاری هر شرکت روی بلاک چین استلار وجود دارد.
معایب
  • رقابت زیاد استلار با ریپل؛ هر دو ارز دیجیتال تشابهات بسیار زیادی دارند و رقیب یکدیگر محسوب می شوند.
  • محدودیت دسترسی؛ کاربران برای دسترسی به شبکه باید حداقل 20 لومن در کیف پول دیجیتال خود داشته باشند.

نتیجه گیری

اگر ریپل برای بانک ها و موسسات مالی بزرگ دنیا ساخته شد، استلار هم برای تسهیل فرآیند تراکنش ها بین افراد به وجود آمد. رشد روز افزون و توانایی بالقوه استلار در بازار ارز دیجیتال نباید نادیده گرفته بشود. در حال حاضر Stellar با شرکت های بزرگ زیادی از جمله IBM ،Deloitte و Stripe همکاری می کند که این امر باعث گسترش و محبوبیت روزافزون این ارز دیجیتال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[njwa_button id="1078"]