اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

5/5
UNINANCE
خبرهای اقتصادی یونیننس

موضوع : کاهش سرمایه گذاری در مسکن

کاهش سرمایه گذاری در مسکن

آمارها نشان می دهد که در دو سال اخیر شاهد کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی بودیم.این روند در بالا رفتن بی‌رویه قیمت مسکن تاثیر بسیاری داشته است. دبیر کانون سراسری انبوه سازان اذعان دارد: که سیاستگذاران باید نگران کاهش شدید سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن باشند چرا که این اتفاق هشدار افزایش دوباره قیمت در این بازار را به دنبال دارد.

به گزارش گروه خبری یونیننس

افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه‌های شهرداری علاوه بر اینکه انگیزه ساخت را کاهش می‌دهد بلکه در گرانی مسکن نیز تاثیر بسیاری دارد. تولید کننده هم از این روند پیروی می‌کند و ملک نوساز خود را گران به بازار ارائه می‌کند. بازار مسکن از نظر ساختار اداری و به خصوص ساختار مهندسی ایرادات زیادی دارد و باید متحول شود.

افزایش نرخ مسکن با وجود رکود در بازار

فرشید پورحاجت با ذکر اینکه قیمت مسکن در یک سال اخیر در تهران رشدی قابل توجه را تجربه کرده است، درباره علت افزایش نرخ‌ها با وجود رکود عمیق در بازار مسکن اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در بازار مسکن طی ۴ سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است و آمارها نشانگر این موضوع است که سیر نزولی در این حوزه داشته‌ایم که عمده دلایل آن به سیاست‌ورزی دولت در حوزه مسکن برمی‌گردد.

فرشید پورحاجت در پایان گفت: زمانی که دولت در سیاست‌گذاری به نحوی عمل می‌کند که تورم را به بازار منتقل شود و از آن‌سو بخش نظارتی دولتی نیز در زمینه کنترل این بازار هیچ علاقه‌مندی نشان نمی‌دهد، چه انتظاری از این وضعیت می‌توان داشت.  ‌

آخرین اخبار :

خبر اقتصادی به گزارش پایگاه خبری یونیننس : (کاهش سرمایه گذاری در مسکن)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و تبلیغات اقتصادی یونیننس ثبت شد.

فهرست مطالب

فرم تماس سریع:

فهرست مطالب