اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

5/5
UNINANCE
خبرهای اقتصادی یونیننس

موضوع : احتمال تاخیر در واردات خودرو

احتمال تاخیر در واردات خودرو

به گزارش گروه خبری یونیننس، همچنان واردات خودرو به کشور همچنان با ابهامات زیادی همراه است. درحالی که وزیر صمت  وعده داده بود  فرآیند واردات خودرو از هفته آینده آغاز شود، رئیس مجلس سه ایراد جدی از آیین‌نامه واردات خودرو گرفت.

بر اساس نامه منتشرشده از قالیباف چند بخش آیین‌نامه مغایر با قانون شناخته شده است. ارزش گمرکی خودرو، سود بازرگانی واردات و تغییر مرجع قانونی تعیین وضعیت ایراداتی هستند که رئیس مجلس به آن تأکید دارد.

با انتشار این نامه چند سوال اساسی مطرح می‌شود. ازجمله اینکه آیا واردکنندگانی که هنوز نام آن‌ها مشخص نیست با مانع و وقفه جدیدی مواجه می شوند یا اینکه مجلس تا چه میزان حق دخالت و ورود به موضوع آیین‌نامه را دارد و چرا از ابتدا نمایندگان چنین ایراداتی را مطرح نکردنده بودند؟

سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: طبق قانون و مصوبه دولت، آیین‌نامه واردات خودرو تنظیم و در واقع دولت پاسخگوی مشکلات این آیین‌نامه است، مجلس می‌تواند در رابطه با آیین‌نامه نظر بدهد و دولت هم با توجه به تعاملات خود، ایرادات را در نظر می‌گیرد. اگر ایرادات مجلس و حتی کارشناسان حوزه خودرو و تجارت مورد قبول باشد، آن را اصلاح می‌کنیم.

وقفه واردات خودرو به دلیل ایراد آیین نامه

سخنگوی وزارت صمت درباره وقفه چندباره در موضوع واردات خودرو اشاره کرد: ایرادات واردشده قرار نیست که اجرای این طرح را با تاخیر همراه کند. این ایرادات در تطابق آیین‌نامه تدوین‌شده با قانون رخ داده و وزارت صمت درحال رفع ابهامات است.

وی در پایان افزود:

اشکالات وارده به آیین‌نامه به‌زودی اصلاح و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس می‌شود. چراکه عزم دولت و مجلس برای واردات خودرو جدی است.بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه آیین‌نامه واردات خودرو تا پایان سال اعتبار دارد.

آخرین اخبار :

خبر اقتصادی به گزارش پایگاه خبری یونیننس : (احتمال تاخیر در واردات خودرو)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و تبلیغات اقتصادی یونیننس ثبت شد.

فهرست مطالب

فرم تماس سریع:

فهرست مطالب