اطلاعیه مهم : آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی تحلیل بازار رمز ارز با حضور کمپانی BITMAIN در ایران .

5/5
UNINANCE
خبرهای اقتصادی یونیننس

موضوع : نامه وزارت صمت به شرکت های خودروسازی در مورد شرایط عرضه خودرو در بورس کالا

نامه وزارت صمت به شرکت های خودروسازی در مورد شرایط عرضه خودرو در بورس کالا

براساس ابلاغ وزارت صمت به شرکت های خودروسازی، حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه برای دو خودروساز بزرگ و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه تعیین شد.

به گزارش گروه خبری یونیننس

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با ابلاغ نامه‌ای به شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور شرایط عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد:

حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد دو هزار دستگاه در هر محصول برای دو شرکت بزرگ خودروساز و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان 500 دستگاه است.

شرکت‌های خودروساز موظف هستند لیست خریداران محصولات طی 48 ماه گذشته را پیش از هر عرضه به بورس کالا اعلام کنند تا کلیه افراد لیست تجمیع شده مذکور و همچنین خریداران دوره‌های قبل در بورس کالا  از شمول خرید در هر عرضه جدید خارج شوند.

خودروسازان موظفند تعهدات قانونی ابلاغی (نظیز طرح جوانی و …) را متناظر با عرضه‌ها در بورس کالت انجام دهند.

خودروسازان موظفند برنامه‌ریزی لازم درخصوص عرضه در بورس را مطابق مجوزهای فروش اعطا شده به گونه‌ای انجام دهند که خدشه‌ای در تعهدات پیشین ایشان ایجاد نشود و یا تعهدلا معوق جدید ایجاد نشود.

هر گونه عرضه خودرو فراتر از مجوز اخذ شده و یا مشتقات مالی وابسته به خودرو اعم از گواهی سپرده، معاملات سلف و سلف موازی استاندارد و یا هر نوع اوراق بهادار و یا پشتوانه دارایی (ABS) مبتنی بر خودرو در بورس کالا با توجه به آن که بر تعهدات آتی هر خودروساز تأثیر می‌گذارد مستلزم اخذ مجوز از وزارت صمت است.

 

آخرین اخبار :

خبر اقتصادی به گزارش پایگاه خبری یونیننس : (نامه وزارت صمت به شرکت های خودروسازی در مورد شرایط عرضه خودرو در بورس کالا)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و تبلیغات اقتصادی یونیننس ثبت شد.

فهرست مطالب

فرم تماس سریع:

فهرست مطالب